2019'un trendleri hızla ortaya çıkmaya başladı. Giyimde olduğu gibi kozmetik ve cilt konularında da yeni akımlar öne çıkıyor. Örneğin bu yıl Çinli kadınların güzellik sırları trend olacak. cilt-bakimi1Stockholm ve Şanghay’daki Foreo Enstitüsü ve Ar-Ge Laboratuarı’nın yıllık bakım ve güzellik trendleri araştırmasına göre 2019 yılında Çinli kadınların bakım rutinlerinden yenilebilen kolajenlere pek çok trend göreceğiz. Çin usûlü bakım Çinli kadınların bakım ve güzellik sırlarının, geçtiğimiz yıllarda dünyayı kasıp kavuran Koreli ve Japon kadınların güzellik sırlarından farkı, teknolojik olmaları. Çinli markalar, pazara sundukları her ürünün odağına teknolojiyi koyuyorlar. Dolayısıyla, Çinli kozmetik ve makyaj markaları yeni teknolojiler ve yeni iş birlikleriyle 2019’da dünyayı fethetmeye hazırlanıyor. Mevsimsellik Genelde 'cilt bakımı' ve 'mevsimsellik' sözcükleri aynı cümle içinde kullanılmaz. Ama bu değişecek. Yani kış aylarında kızılötesi ışınlar ve ısıtılmış kağıt maskelerden yaz ayları için serinletici yöntemlere, mevsime hattâ hava durumuna göre cilt bakımı uygulamak trend olacak! cilt-bakimiAktif güzellik Artık bir tek cilt bakımıyla iş bitmiyor. Sağlık ve wellness’i güzellik bakımının ayrılmaz bir parçası olarak kabul eden aktif güzellik trendi, 2018’de kendini göstermeye başlamıştı. Pek çok marka spor yapanlara yönelik ürünler piyasaya çıkardı (Tarte’nin piyasaya sunduğu Athleisure Beauty Collection ya da E.L.F’nin çıkardığı Workout Ready) ve 2019’da da bu markaların sayısı artacak. Öyle görünüyor ki, spor çantasından kozmetik ve bakım ürünlerini eksik etmeyeceğiz! Evde bakım Evde kullanılabilecek bakım ürünleri geçen yıldan bu yana yükselişte. Profesyonel bakımlardan cildi derinlemesine temizleyen uygulamalara, markalar artık ‘ev tipi’ ürünlere daha fazla ağırlık vermeye başladı. Burada da işin odağında teknoloji var. cilt-bakimi2 Instagramlık ambalajlar Artık hepimiz biliyoruz: Instagram’da post edilemeyen aslında hiç yaşanmamıştır. Tabii güzellik ve bakım markaları da bunun farkında. Bu nedenle de 2019’da ambalajlar hiç olmadığı kadar önemli olacak. Sınırlı sayıda piyasaya sürülen ürünler, parlak renkler ve mevsimine göre tasarımlar… Kişiselleştirilmiş güzellik Bir çok marka şişelerine, kavanozlarına isim yazıyor, Gucci ve Burberry monogram ile sükse yaptı… 2019’da ise kişiselleştirme trendi güzellik endüstrisine de sıçrıyor. Sizin ihtiyacınıza göre özel içerikleri olan veya yapay zekalı, sizinle birlikte değişen ürünler... Süper gıdalar Tabii süper gıdalarsız olmaz! Bu yılın ‘kazananları’ da yenilebilen kolajenler ile sıkılaştırıcı ve enflamasyonları, kızarıklıkları giderici etkisiyle bilinen güvercin ağacı. Pinterest’e göre güvercin ağacı aramaları yüzde 305 oranında arttı. Aynı şekilde Google Trends verilerine göre de kolajen aramalarında adeta patlama yaşandı. Çin ise kolajene olan talebin en yüksek olduğu üç ülkeden biri.