Türk sinemasının hafızası olarak anılan Scognamillo'nun Tezgâh Dergisi’nde her ay tefrika edilen anılarında Türk sinemasına dair çarpıcı ifadeler yer aldı. Scognamillo; Beyoğlu'nda Elhamra ve Kadıköy’de Süreyya Sineması gibi tarihi mekanlarda geçen çocukluk anılarında annesinin sessiz film dönemlerinde filmlere Osmanlıca ve Fransızca ara yazılar hazırladığını söylüyor. Beyoğlu’nda sinemacılık yapmış olan babasının sinema çevresini anlattığı anılarında ise yaşadığı evi anlatırken şu ifadeleri kullanıyor: “Teneke kutular vardı, film kutuları… Çoğunun üzerinde horoz resmi olan bir etiket vardı: Pathe şirketinin ünlü etiketi. Kutular paslanmış ve açılmaz durumdaydı ve tabii ki içindeki filmler miatlarını çoktan doldurmuştu. Peki neden çöpe atılmamışlardı? Yoksa eski günlerin birer hatırası olarak o merdiven altında mı duruyorlardı? Belli ki bizim filmci-sinemacı ailemizde ne koleksiyoncu vardı ne de arşivci fakat bir düzensizlik vardı. Başka şeyler de bulunuyordu. Örneğin Elhamra Sineması’nın paketlenmiş eski haftalık programları. Bugün koleksiyoncuların aradıkları bu program dergileri, kışın her kattaki sobaları tutuşturmak için kullanılırdı. Sonra eski, çok eski film afişleri… Özellikle biri hatırımda: Ernst Lubitsch’in yönettiği, Maurice Chevalier’nin oynadığı The Smiling Lieutenent. (Gülümseyen Teğmen) Neden mi o film hatırımda? Çünkü askercilik oynarken başıma karnavaldan kalmış beyaz kasketimi taktığımda ve elime tahta kılıcımı aldığımda o afişi pelerin gibi omuzlarıma atardım da ondan. Bir de tabii ki dizi dizi eski film fotoğrafları, lobiler ve onların arasında Rene Clair’in Les Deux Timides (İki Çekingen) filmine ait olanlar. Sinema dergileri kimi Fransızca (La Cinematographie Française) kimi de İngilizce (Motion Picture Herald, Variety). Asmalı Mescit’teki evden Kallavi Sokak’a geçtiğimizde tüm bu malzeme atıldı veya kilo ile satıldı. Ama en azından o dergilerden üçüne (La Cinematographie Française, Motion Picture Herald, Variety) Elhamra Sineması’nda yeniden kavuştum. Hatta Variety’yi 1980’lı yıllarda Erler Film ofisinde de bulabildim.” giol “Nesneleri pek önemsemediğim veya konudan konuya hızla geçtiğim için ciddi bir arşivci veya koleksiyoncu hiçbir zaman olamadım” Scognamillo, “İyi bir arşivci olmuş olsaydım, bugün mevcut olan ve ileride kurulacak bütün müze ve arşivleri aşabilirdim ama yapmadım. Olmadı…” ifadelerini kullanıyor.