Türkiye Yayıncılar Birliği İkinci Başkanı Fahri Aral, Bursa 16. Kitap Fuarı açılışında konuştu. TÜYAP’la birlikte İstanbul, Adana, Samsun, Bursa, Erzurum ve İzmir’de gerçekleştirdikleri kitap fuarlarına katılım ve ilginin her yıl daha da arttığını belirten Aral, “2016 yılından 2017’ye geldiğimizde bu fuarların toplam ziyaretçi sayısında yüzde 17’lik bir artış olmuş. 2018 yılında da artışın devam edeceğini umuyoruz, düşünüyoruz. Uluslararası İstanbul Kitap Fuarı katılımcı yayınevi sayısı bir yılda yüzde 2,5, ziyaretçi sayısı yüzde 20 artış göstermiş. Diğer kitap fuarlarında da benzer artışlar sözkonusu. Bu yıl 16.sı düzenlenecek olan Bursa Kitap Fuarı’nı 2016 yılında 168 bin 829 kişi ziyaret etmiş, 2017’de bu rakam yüzde 56,4’lük bir artışla 265 bin 639 olmuş” dedi. fahriaral-bultenÜRETİLEN KİTAP SAYISI ARTTI Uluslararası Standart Kitap Numarası (ISBN) verilerine göre 2016 yılında toplam kitap başlık sayısının 54 bin 446 olduğunu belirten Aral, 2017 yılında bu sayının 60 bin 335'e yükseldiğini, yüzde 10,82’lik bir artış olduğunu açıkladı. “Yetişkin kurgu dışı kategorisinde 2016'dan bu yana yüzde 3,22’lik bir artış söz konusu” diyen Aral, “Yetişkin kurgu eserlerde 2017'ye gelindiğinde bir yıllık artış yüzde 7,22. Çocuk ve gençlik yayınlarında ise yüzde 16,54’lük bir artış sözkonusu. 2017’de üretilen eğitim kitaplarının başlık sayısı yüzde 16,6, akademik kitapların başlık sayısı yüzde 8,86, inanç kitaplarının başlık sayısı ise yüzde 10,18’lik bir artış göstermiş” açıklamasını yaptı. KİŞİ BAŞINA ÜRETİLEN KİTAP SAYISI DÜŞTÜ Kişi başına üretilen kitap sayısının 7,76’ya düştüğünü söyleyen Aral, “2016 yılında bu rakam 8,4’tü. Üretimde türlere göre dağılıma bakıldığında, yetişkin kurgu dışı kitaplarda 2016'dan 2017’ye gelindiğinde yüzde 18,99, yetişkin kurgu eserlerde yüzde 23,96, çocuk ve gençlik yayınlarında yüzde 28,98, ithal kitaplarda yüzde 15,56’lık bir artış var. Bu dönemde eğitim kitaplarında yüzde 6,87’lik, akademik kitaplarda yüzde 4,85’lik, inanç kitaplarında ise yüzde 16,3’lük düşüşler gözlendi” dedi. TÜRKİYE 5 SIRA GERİLEDİ Aral'ın açıkladığına göre, Türkiye yayıncılık sektörünün büyüklüğü 2 milyar 126 milyon dolar iken, bir milyar 591 milyon dolara geriledi. Türkiye dünya yayıncılık sektöründeki 11. sıradaki yerini koruyamadı ve 16. sıraya geriledi. Bu gerilemenin nedeni olarak ise sınav sistemlerindeki değişiklikler nedeniyle eğitim yayıncılığında yaşanan krizdi. [old_news_related_template title="İnternet yayıncılığında yeni bir dönemin habercisi: AR" desc="Kedili köpekli Snapchat filtreleriyle hayatımıza giren artırılmış gerçeklik (AR) habercilikte de kullanılmaya başlıyor. Quartz NASA'nın uzay gemisi Cassini'yi AR teknolojisi ile haberlerin içine ekledi. AR İnternet yayıncılığında yeni bir dönemin habercisi gibi. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/10/naberin.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/internet-yayinciliginda-yeni-bir-donemin-habercisi-ar-2036505/"]