Facebook, yayınladığı videoların ortalama izlenme sürelerini son iki yıldır olduğundan fazla hesapladığını açıkladı. Reklam verenler ödedikleri ücretlerde değişiklik olmasa da yanlış hesaplamaya tepki gösterdi. Facebook'tan yapılan açıklamada, "Yakın zamanda video ölçen sayaçlarımızdan birinde hata olduğunu fark ettik. Bu hata düzeltildi ve reklam ücretlendirmeleri bu hatadan etkilenmedi” dendi.

Wall Street Journal'ın haberine göre reklam şirketi Publicis, ortalama izlenme sürelerinin yüzde 60 ile 80 arasında fazla hesaplandığını ve bu sorunun kabul edilemez olduğunu açıkladı. Yayınlanan videoların kullanıcı üzerinde işe yarayıp yaramadığı, reklam veren açısından çok önemli. İzlenme verileri ve video trafiğinin ölçütleri, reklam fiyatlarını da etkiliyor.

Video izleme sürelerinin ölçümünde videoyu üç saniyeden az izleyen kullanıcılara yer verilmediği, bunun da videoların ortalama izlenme süresini şişirdiği belirtildi. Sosyal medya devi, sorunun giderildiğini açıkladı ancak tepkileri dindiremedi.