Öğrenciler bu senenin eğitim öğretim dönemini tamamlamak üzere, senenin stresini üzerlerinden atmak isteyen öğrencileri yaz tatili ne zaman başlayacak sorusu meraklandırmaya başladı. 2015-2016 Eğitim Öğretim yılı 28 Eylül 2015 tarihinde başlamıştı, 25 Ocak - 5 Şubat 2015 tarihleri arasında ise öğrenciler yarı yıl tatiline çıktı. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan çalışma takvimine göre yaz tatili bu sene 17 Haziran 2016 cuma tarihinde başlayacak. Tatil planı yapan öğrenciler ve veliler Ramazan Bayramının ne zaman başlayacağını da merak etmekte, bu sene Ramazan Bayramı 5 Temmuz Salı günü kutlanacak, bayramın birinci gününün salı günü olmasıyla, 9 günlük bayram tatili olasılığı doğdu, ancak bu konuda resmi bir açıklama henüz yapılmadı. 
 

2016'DA KALAN MEB SINAVLARI

 
-5, 6, 7, 9, 10 ve 11. sınıflar için Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı: 28 Mayıs 2016
 
-Açık öğretim Ortaokulu (AÖO) 3. Dönem sınavları: 2 – 3 Temmuz 2016
 
-Açık Öğretim Lisesi (AÖL) 3. Dönem sınavları: 2 – 3 Temmuz 2016
 

TATİLDE DERS ÇALIŞILIR MI?

 
Biten bir dönem… Tatil, beraberinde akıllara aynı soruyu getiriyor. ‘’Tatilde ne yapılır?’’ Bu tek soru ‘’ Ders çalışılır mı?’’, ‘’Kitap okunmalı mı?’’, ‘’ Çocuğum sadece dinlenirse olumsuz sonuçları olur mu?’’ gibi birçok farklı soruyu içinde barındırıyor.
 
Kültür Koleji PDR Bölümü’nden Gülşah Özgürler, soruya verilecek cevap temelde çocuğun ihtiyaçlarına, yaşına, ilgi ve yeteneklerine, aile ilişkilerine ve düzenlerine göre değişiklikler gösterebiliyor diyor. 
 
Her yaştan çocuk için tatilin, dinlenmeyi, oyun oynamayı ve eğlenmeyi ifade ettiğine dikkat çeken Gülşah Özgürler, tatil döneminde ders çalışmanın çocuk için yorucu ve ceza olarak algılanabileceği konusunda da uyarıyor.
 
Özgürler, bu konuda dikkat edilmesi gereken bazı noktaları da şu şekilde sıralıyor:
 
– Tatilin ilk amacı dinlenmek olmalıdır. Tatil, ikinci döneme geçişi kolaylaştırır.
 
–  Bir dönemi değerlendirmek önemlidir. Bu değerlendirmeyi öncelikle çocuğun yapması sonrasında aile bireyleri ile birlikte yapılması önerilir. Çocuğun değerlendirmesi süreci nasıl yorumladığını aktarır. Aktarma sırasında farkındalığı artar ve karar verme süreci için bu farkındalık etkilidir. Çocuğun kendi sürecini değerlendirmesi ebeveynlere de çocuk hakkında birçok konuda bilgi sağlar, bundan sonraki süreçte bu bilgiler ışık tutar.
 
–  Dönem değerlendirmesi yapılırken karne somut bir veridir. Karnenin önemi süreci göstermesidir. Notlar üzerinden yapılan değerlendirme sonrasında ebeveynlerin motive edici, sonuca değil sürece odaklanan konuşmaları ikinci dönem için umut vericidir.
 
– Tatil, kaliteli zaman geçirmek için önemli bir fırsattır. Kaliteli zaman, ebeveyn-çocuk iletişiminin güçlendiği, etkili ve eğlenceli zaman dilimi olarak tanımlanır. Okul döneminin yoğunluğunda ebeveynlerin de süreçlerine bağlı olarak kaliteli zaman geçirmek zorlaşmaktadır. Bu dönemde aile sohbetlerine, oyunlarına önem vermek aile içi iletişimini güçlendirir.
 
–  Kitap okumanın belirli bir zamanı yoktur. Yaz tatilinde de okunabilir kitap, kışın en soğuk gününde de. Okul döneminde çoğu kişi tarafından kitap okumaya zaman ayırılmamakta veya çok kısıtlı zaman dilimleri ayrılmaktadır. Tatil döneminde çocuğun kendi seçtiği kitapları okuması, okuma sonrası kitap hakkında fikirlerini sunması gelişimini birçok yönden etkileyebilecek bir süreçtir. (Sosyal, dil ve bilişsel gelişim)