Yapay zeka yavaş yavaş hayatımızın her alanına girmeye başladı. İnternette ücretli haber okuma döneminin ilk uygulayıcılarından olan Wall Street Journal artık hangi haberden nasıl ücret alacağını yapay zeka algoritmasına göre belirleyecek.

Nieman Lab’de yer alan bir makaleye göre Wall Street Journal artık her okuyucuya bir eğilim puanı verecek. Bu okuyucuların hangi konulardaki haberlere ne sıklıkla eriştiklerini hesaplayacak. Bunun sonucunda hangi okura ayda kaç makalenin ücretsiz olarak sunulacağı belli olacak.

Yani sıklıkla siyaset okuyan birine siyaset haberleri bir süre sonra ücretli olacak. Fakat çok spor haberi okumayan insanlardan spor sayfasına erişmek için ücret istenmeyecek.

AKILLI TELEFON VERİLERİ DE İŞLENECEK


Akıllı telefonlardan siteye erişen okurların kullandıkları cihazlardan sosyal medya hesaplarındaki eğilimlere kadar pek çok farklı parametre incelenecek. Wall Street Journal’ın Abonelik Müdürü Karl Wells, “Eskiden sitede en fazla okunan haberler üzerinden bir abonelik modeli geliştiriyorduk. Şimdi ben hangi okurun hangi konular hakkında ödeme yapmaya hazır olduğunu bileceğim” diye konuştu.

Wall Street Journal’ın dünya üzerine 1 milyon 389 bin dijital abonesi bulunuyor.

[old_news_related_template title="15 Şubat: Dijital reklamda Chrome kanunları" desc="Bugün itibariyle Google Chrome tarayıcılarındaki reklam politikasını değiştirdi. Artık pop-up ve tam sayfa reklamların da arasında olduğu 8 ilan türü kullanıcılara gösterilmeyecek. Chrome'un reklam güncellemesi önümüzdeki günlerde Türkiye'de de çalışmaya başlayacak." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads//2018/02/iecrop/321hp312ph3hp1ph3_16_9_1518691590.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/15-subat-dijital-reklamda-chrome-kanunlari-2222465/"]