RÖPORTAJ: Özlem GÜRSES FOTOĞRAFLAR: Tarkan ABDULLAHOĞLU Melek Pulatkonak beş yıldır, dünyanın farklı noktalarında çalışan, üreten, okuyan, başarılı olmuş kadınları bir araya getiren TurkishWIN dijital ağının kurucusu. İngilizce servis veren TurkishWIN şimdi yepyeni bir girişime imza atıyor. ‘BinYaprak’ adlı bu yeni girişim, kız öğrencileri ve çalışan genç kadınları, ilham veren kadın rol modellerle buluşturacak. - ‘BinYaprak’ nedir? ‘BinYaprak’, çalışan ve üretmek isteyen kadınların birbirine ilham verdiği ve fırsat yarattığı dijital bir kız kardeşlik ağı. Asıl olarak bir web sitesi. - Bu web sitesinin hedef kitlesi kimlerden oluşuyor? İki hedef kitlemiz var. Biri, üniversitede okuyan ve kariyer planlaması için danışmanlık isteyen genç kadınlar. İkinci hedef kitlemiz ise iş yaşamında yer almaya yeni başlayan kadınlar. İlham veren kadınlar Aras Kargo İletişim Başkanı Burçun İmir de ‘BinYaprak’ projesine destek veren başarılı işkadınları arasında yer alıyor. - Gençlere ilham veren kadınları nasıl seçiyorsunuz? Kadınlarla tecrübelerini paylaşmak isteyen başarılı kadınlar arasından seçiyoruz rol model olacak kişileri. Bu iki grubu bir araya getiriyoruz. Öncelikle, iş hayatında yer alan ve başarılarıyla ilham veren kadınlar Bin Yaprak Platformu’nda videolarla kendilerini anlatıyor ve özetle genç kadınlara “Ben yaparsam sen de yaparsın” diyorlar. - Bu ağdan yararlanmak için herhangi bir ödeme yapmak gerekiyor mu? Hayır. Herhangi bir kadın üye olmadan da videoları izleyebilir. Daha sonra da sorularını dijital bir forumla sorabilir. Bu servisin adı ‘biz bize sohbetler’. Arkasından kendi gibi kadınları bulmak için grup açabilir. Maddi destek sağlamıyoruz - Peki BinYaprak ne yapmıyor? BinYaprak’ta yatırım yapmıyoruz, para vermiyoruz. Burs da vermiyoruz ama kendi aralarında bir veri tabanı oluşturabiliyoruz. İletişim kurmaları için bursiyerleri bir araya getiriyoruz Artık bir gençlik kolumuz var - Kaç yıldır var TurkishWIN ve bugüne dek neyi başardı? Beş yıldır farklı yaşlardaki ve coğrafyalardaki kadınları bir araya getiriyoruz. Örneğin, ‘BirKampüs’ programımızla 40 üniversiteden 90 kadınlık bir ağ yarattık. Ayrıca üniversitelerde kadın kulüpleri de kurmaya başladık. Şimdi 15 üniversitede faaliyette olan ve kendi rol modellerini üniversitelere çağıran bir gençlik kolu var TurkishWIN’in. - TurkishWIN dünya çapında başarı kazanmış Türk kadınlarını da tek bir platformda topladı değil mi? Evet. Kadınlar arasında şirketlerin kendi aralarında konuşabildiği bir platform da yoktu. ‘Kadın Liderlik’ adlı platformumuz bunu başarmış oldu ve şimdi üçüncü senesini tamamlıyor. Kadın istihdamına yönelik olumlu uygulamaların paylaşıldığı bir ağ kurduk. Şimdi de ‘Evin Hesap Uzmanı Kadın’ adı altında SGK ile yürüttüğümüz bir projemiz var. Bu da çalışan kadının hem parasını daha iyi yönetmesini, hem de SGK haklarını bilmesini hedefleyen bir girişim. Üç senede 100 bin kadına ulaşmayı hedefliyor.   Kullanılmayan en büyük doğal kaynak… - İş hayatında kadınların kadınları desteklemesi mi yoksa erkeklerin kadınları desteklemesi mi önemli? İkisi de çok önemli çünkü birlikte var olduğumuz zaman güçlüyüz. Kadın istihdamı yüzde 50’ye çıktığı zaman milli gelirimiz de yüzde 33 artacak. Türkiye’de kullanılmayan en büyük doğal kaynak kadınlar. Kadın meselesi bakımından şirketine ya da markasına bir anlam yükleyemeyen firmaların hayatta kalamayacağını düşünüyorum. - Destek anlamında bir örnek vermenizi istesek ne yapıyor erkekler? Daha yeni başladık ama BinYaprak erkeklerinden de çok destek alıyoruz. Eczacıbaşı, Boyner, Ülker, Koç gibi örnekler var. İyi örneklerin yaygınlaşmasıyla erkekler de rol model arıyor. Kızının hayatında bir etki yaratmak isteyen babalar, eşine destek olmak isteyen erkekler var.