Çin’de yapılan araştırmaya göre, hüzünlü filmler izlemenin anlık satın almalar yapma olasılığınızı artırabildiği, üzüntünün ise dar görüşlü davranışları tetiklediği ortaya çıktı.

Chengdu Üniversitesi'ndeki psikologlar 170 erkek ve kadını analiz etti. Katılımcılar, acıklı olduğu bilinen “My Brothers And Sisters” filmini veya “March Of The Penguins” belgeselini izledi. 

Acıklı filmi izleyenlerin üzüntü seviyeleri yüzde 50 arttı; bu oran, belgeseli izleyenlerin iki katından fazla çıktı. Ve üzgün izleyicilerin, özellikle de kadınların, dürtüsel seçimleri tercih etme olasılıkları daha yüksek olduğu tespit edildi.

Frontiers in Psychology dergisinde yayınlanan araştırmada, "Üzüntü, bireylerin daha kısa vadeli ödülleri tercih etmesine neden oldu ve bu da daha uzağı göremeyen bir davranış modeli ortaya koyuyor" dedi

Araştırma yazarı Hao Zhang, "Bireyler üzüntü yaşadıklarında, dikkatleri geleceğe yönelik düşüncelerden ziyade acil kaygılara odaklanma eğilimindedir" dedi.