CHP İstanbul Milletvekili Av. Mahmut TANAL, AKP Hükümetinin torpille akraba ve yakınlarını memur olarak atadığı listenin ortaya çıkması üzerine TBMM Başkanlığı’na konuyla ilgili genel görüşme açılması talebinde bulundu.


Tüm umutlarını KPSS’ye bağlayan gençlerimizin hakkının yendiğini söyleyen Tanal’ın genel görüşmesinin gerekçesi şöyle:

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 59. Maddesi “Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği ile Türkiye Büyük Millet Meclisinin memurluklarına, Bakan Yardımcılıklarına, Başbakan Başmüşaviri, Savunma Sanayii Müsteşarlığına ait Müsteşar, Müsteşar Yardımcısı, I. Hukuk Müşaviri, Daire Başkanı ve Müşavir Avukat kadrolarına, Toplu Konut İdaresi Başkanlığına ait Başkan, Başkan Yardımcısı, Hukuk Müşaviri, Daire Başkanı, Uzman, Uzman Yardımcısı, Müşavir Avukat ve Şube Müdürleri, Başbakan Müşavirliklerine, Özelleştirme İdaresi Başkanlığında Başkan, Başkan Yardımcısı, Başkanlık Müşaviri, Daire Başkanı, Proje Grup Başkanı ve Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğine Başbakanlık ve Bakanlık Müşavirlikleriyle Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliklerine, Başbakanlık Basın Müşavirliğine, Türkiye İstatistik Kurumu Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğine, Avrupa Birliği Bakanlığı Başkanlıklarına (İdari Hizmetler Başkanlığı hariç), Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı Başkan Yardımcısı, Başkanlık Müşaviri, Basın Müşaviri ve Hukuk Müşaviri, Gelir İdaresi Başkanlığında Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğine, Bakanlar Kurulu Sekreterliğine, Milli Savunma Bakanlığı ile Türk Silahlı Kuvvetleri kadrolarında veya kadro açıklamalar bölümünde özel nitelikli olarak gösterilen görev yerlerine, Özel Kalem Müdürlüklerine, Valiliklere, Büyükelçiliklere, Elçiliklere, Daimi Temsilciliklere, Dışişleri Bakanlığı Stratejik Araştırmalar Merkezi Başkanlığına, dış kuruluşlarda çalışma müşavirlikleri nezdinde görevlendirilecek sendika uzmanlıklarına, Din İşleri Yüksek Kurulu Üyeliklerine, Diyanet İşleri Başkanlığı Başkanlık Müşaviri (4 adet), Diyanet İşleri Başkanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri, Milli İstihbarat Teşkilatı memurluklarına, Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Müşavirliklerine, Hukuk Müşavirliğine ve Genel Sekreter Sekreterliğine, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığında Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği ve Başkanlık Müşavirliğine, Anayasa Mahkemesi Basın Müşavirliğine, bu Kanunun atanma, sınavlar, kademe ilerlemesi ve dereceye yükselmesine ilişkin hükümleriyle bağlı olmaksızın tahsis edilmiş derece aylığı ile memur atanabilir. Dışişleri Bakanlığı Hukuk Müşavirlikleri ile Devlet Konservatuvarında görevlendirilecek uluslararası ün yapmış üstün yeteneklere sahip Devlet sanatçılarının, olimpiyat şampiyonluğu veya olimpik spor dallarından birinde büyükler kategorisinde birden fazla Dünya şampiyonluğu kazananlar arasından atanacak spor müşavirlerinin atama ve ilerlemelerinde de bu hükümler uygulanır.” Hükmünü haizdir.
17 Aralık yolsuzluk soruşturmasının ardından ‘paralel yapı’ iddiasıyla kamu kurumlarında benzeri olmayan bir tasfiye başlatan AKP hükümetinin, devlette nasıl kadrolaştığı çarpıcı örneklerle gözler önüne serilmiştir. Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS)’na girmeden torpille üst düzey görevlere getirilen isimlerin yer aldığı liste aşikârdır. Buna göre Cumhurbaşkanı, bakanlar ve milletvekillerinin yakınları, ilkokul öğretmenliğinden Danıştay üyeliğine, barmenlikten Avrupa Birliği uzmanlığına, itfaiye memurluğundan daire başkanlıklarına, özel kalem müdürlüğünden TİB uzmanlığı ve TÜBİTAK Genel Sekreterliği’ne, bakan müşavirliğinden Atom Enerjisi Kurumu uzmanlığına getirilmiştir.
Birinci halkadaki AKP yakınları hülle yapılarak, sınavsız, birtakım aşamalardan geçirilerek kadroya taşınıyor. KPSS sınavına girip atanamayan gençlerimizin hakkı yeniyor ve mağdur ediliyor.
Yukarıda açıklanan sebeplerle Devlet kadrolarına AKP Hükümetinin Bakanları, Milletvekilleri ve Yöneticilerinin akraba yahut yakınlarının istisnai alım yoluyla alınması ve bunun kadrolaşma amacıyla kullanılması; bu durumun halkın vicdanında derin üzüntü yaratması nedeniyle, konunun gecikme olmaksızın Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde değerlendirilmesi için Anayasa’nın 98., İçtüzüğün 101, 102 ve 103. maddeleri uyarınca bir genel görüşme açılması gerekmektedir.