İstanbul'un trafiğini rahatlatacak sürpriz bir projenin sinyalini veren Elvan, Başbakan Ahmet Davutoğlu ile birlikte detaylarını açıklayacakları yeni proje hakkında şunları kaydetti: "İstanbul'un yine trafiğini rahatlatmaya yönelik olarak bazı projeler üzerinde çalışıyoruz. Özellikle gerçekten geniş halk kitlelerinin bir noktadan, başka bir noktaya seyahat ettiği kesimlere yönelik trafiği daha da rahatlatıcı, vatandaşlarımıza nefes aldırabilecek proje üzerinde biraz öncede ifade ettiğim gibi çalışıyoruz. Ama müsaade ederseniz onu belki Sayın Başbakanımızla birlikte açıklamayı düşünüyoruz, biraz zamana ihtiyacımız var. Zannedersem işte 1 ay içerisinde açıklarız diye düşünüyoruz. Rahatlatacak, sürpriz bir proje, mega proje proje ve İstanbul trafiğini de önemli ölçüde rahatlatacak olan bir proje. Bununla ilgili bazı sondaj çalışmaları yaptık, etüt çalışmaları yapıldı bu projemizi açıkladıktan sonra detaylı projelendirme çalışmalarına hemen geçmemiz gerekiyor. Projelendirme çalışmaları tamamlanır, tamamlanmaz yine yap-işlet-devret modeli çerçevesinde düşünüyoruz ama o kadarını söyleyeyim"

"İSTANBUL'U RAHATLATACAK PROJELERDEN BİRİ ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ ÜZERİNDEN GEÇİRECEĞİMİZ HIZLI TREN HATTI"

İstanbul trafiğini büyük ölçüde rahatlatacağı düşünülen Avrasya Tüneli'nin yapımına devam ettiklerini açıklayan Bakan Elvan, "Karayolu araçlarının kullanacağı, tekerlekli araçların kullanacağı Avrasya Tünelinde de çalışmamız yoğun bir şekilde devam ediyor. Ama tren açısından gerçekten İstanbul'u rahatlatacak olan önemli projelerden bir tanesi üçüncü köprü üzerinden geçireceğimiz hızlı tren hattı. Bununla ilgili proje çalışmalarına başladık, aşağı yukarı 5-6 ay önce proje hazırlama çalışmalarına başladık. Köseköy'den itibaren Kurtköy, oradan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsünden Halkalı'ya kadar olan kesimi hızlı tren projelendirme çalışmaları devam ediyor. Çift ray halinde olacak ve bu projenin tamamlanmasını müteakip biz uygulama projesine hemen başlayacağız, yatırımına hemen başlayacağız. Bu önemli ölçüde İstanbul'un trafiğini rahatlatacak" değerlendirmesinde bulundu.

"YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ'NÜN ÜZERİNDEN ÇİFT HAT HALİNDE GEÇECEK"

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü 29 Ekim tarihinde açmayı planladıklarını ve köprünün isminin Yavuz Sultan Selim Köprüsü olarak kesinleştiğini ifade eden Elvan, "Şu anda pek gecikme görünmüyor, yüklenici firmada bunu tamamlayabileceğini ifade ediyor, çalışmalarımız gayet iyi bir şekilde devam ediyor. Tabi mevcut demir yolu projemiz muhtemelen 2015 yılının ikinci yarısı veya üçüncü yarısında en geç üçüncü yarısında projemizi tamamlamış oluruz. Tamamlar tamamlamaz ya 2015 yılının son çeyreğinde ve ya 2016'nın başında ihaleye çıkarız diye düşünüyorum. Yavuz Sultan Selim Köprüsünün üzerinden çift hat halinde geçecek. Biz sadece Halkalı da kalmayacağız, yine bu hızlı trenimizi Tekirdağ, Çerkezköy ve oradan da Kapıkule'ye kadar uzatacağız. 2015 yılında yapımına başlayacağız, özellikle Kapıkule'ye kadar olan hattımızın Çerkezköy Kapıkule arasının yapımına 2015 yılında başlayacağız ki, bir anlamda 2015 sonu itibariyle biliyorsunuz Kars-Tiflis-Bakü hattımızı da tamamlamış olacağız ve 2015 sonundaki hedefimiz Çin'den, Pekin'den, Londra'ya kadar olan kesimde kesintisiz bir İpek demir yolunu sağlamış olacak. Aşağı yukarı 2-2,5 yıl sürer bu proje dolayısıyla, muhtemelen 2017 sonu veya 2018 yıllarında açmayı planlıyoruz

"İSTANBUL TRAFİĞİNİ ÖNEMLİ ÖLÇÜDE RAHATLATACAK MEGA PROJE"

"HAYDARPAŞA GARI'NIN BAŞINA KÖTÜ BİR ŞEY GELMEZ"

Haydarpaşa Garı'nın akibeti ve garın otel olacağı yönündeki iddialar sorulan Bakan Elvan, "Haydarpaşa Garı, gerçekten bina olarak baktığımızda yani tarihi açıdan baktığınızda, hangi açıdan bakarsanız bakın oldukça görkemli, mutlaka muhafaza edilmesi gereken bir yapı. Tabi geçmiş dönemde Özelleştirme İdaresi kapsamına bu Haydarpaşa Garıyla alınmış, bununla ilgili bazı çalışmalar yapılmış Gara yönelik. Biz tabi Bakanlık olarak özellikle o garın yangından sonra tamiratı, restorasyonuna yönelik bir çalışma yaptık, çatısına yönelik olarak bir çalışma yaptık. Nihai bir karar verilmiş değil, ama mutlaka bu eserin gerçekten tarihi bir eser, çok önemli bir eser, ülkemiz açısından önem taşıyan bir eser. Mutlaka bunun muhafaza edilmesi gerektiğini düşünüyoruz, inanıyoruz. Bu konuyla ilgili de tabi ki de nihai bir karar verilmiş değil bunu mutlaka konuşacağız, değerlendireceğiz. Biz biliyorsunuz özellikle tarihi eserler konusundaki bizim duyarlılığımızı biliyorsunuz. Binlerce tarihi eseri restore ettik yani gerçekten Türkiye genelinde unutulmuş, yok olmaya yüz tutmuş olan binlerce eserimiz restore edildi ve bunlar gerçekten ülkemize kazandırıldı. Biz tabi bu tarihi eserlerle geçmişimizi biliyoruz, tanıyoruz, geçmişimizi anlıyoruz. Biz bu açıdan açıkçası Haydarpaşa Garının başına kötü bir şey gelmez onu ifade etmek, aynen onu söylemek istiyorum özetle kötü bir şey gelmez kimse merak etmesin" ifadelerini kullandı.

"ATATÜRK HAVALİMANINI MUHAFAZA EDECEĞİZ"

Yeni havalimanın devreye girmesiyle Atatürk Havalimanın durumunun ne olacağı ve havalimanının konut projesi olarak ayrılacağına ilişkin yorumların sorulması üzerine Lütfi Elvan, "Orada konut alanı olacak gibi bir şey falan söz konusu değil. Biz üçüncü havalimanı ihalesine çıkarken üçüncü havalimanına tarifeli uçuşların üçüncü havalimanı için kullanılacağı ifadesi yer aldı, yani tarifeli uçuşlarımız yeni şu anda yapmakta olduğumuz üçüncü havalimanında olacak, ama tarife dışı uçuşlar charter uçuşları olabilir, özel uçakların bu havaalanımızı kullanması söz konusu olabilir, kargo uçaklarımızın kullanması söz konusu olabilir. Tarife dışı uçuşlara engel olabilecek bir durum söz konusu değil. Dolayısıyla, Atatürk Havalimanımızda gerçekten Türkiye'nin, İstanbul'un ihtiyacı olan bir havalimanı olacak. Havalimanı olmaya devam edecek. Ancak tabi şunu da ifade etmeliyim: Burada eğer tarifeli bir sefer yapılacak mı diye soruluyorsa, hayır tarifeli sefer olmayacak. Atatürk Havalimanını muhafaza edeceğiz, ama Atatürk Havalimanında tarife dışı uçuşlar, özel uçaklar için uçuşlarımız, kargoya yönelik uçuşlarımız söz konusu olabilecek" diye konuştu.