İki aşamalı gerçekleştirilen Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş sınavlarının (TEOG) ikinci aşaması bugün tamamlandı. DNA’nın yapısı ile ilgili 2015 Nobel Kimya ödülünü alan Türk Bilim İnsanı Prof. Dr. Aziz Sancar’ın çalışması da sınav sorusu oldu.



1 milyon 167 bin 854 öğrencinin katılımının öngörüldüğü TEOG ortak sınavları, yurt içinde 970 merkezde, yurt dışında ise 15 merkezde gerçekleştirildi. Tüm öğrenciler TEOG-1 sınavına göre çok daha fazla kazanımdan sorumlu oldukları TEOG-2’den iyi bir sonuç alabilmek için ter döktü.

TEOG-2 maratonunun birinci gün oturumu, 27 Nisan Çarşamba günü (dün) yapılan Türkçe, matematik, din kültürü ve ahlak bilgisi sınavlarıyla tamamlandı.

İkinci sınav günü sırasıyla Fen Bilimleri, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ile Yabancı Dil derslerinden sınava giren öğrencilere her dersten 20 soru soruldu.

 


Bilfen Ortaokulları Bölüm Başkanları TEOG sınavları sonrası ilk değerlendirmelerini yaptı. Uzmanlar, bu seneki soruların geneline bakıldığında geçtiğimiz iki yıldaki sorulara göre soru zorluk derecelerinin daha yüksek olduğu görüldüğünü vurguluyor.

Bilfen Ortaokulları Fen Bilimleri Bölüm Başkanı Yasemin Dündar'ın Fen ve Teknoloji Sınavı Değerlendirmesi:

"BİLİMSEL GÜNDEMİ TAKİP EDEN ÖĞRENCİLER İÇİN AVANTAJ OLDU"

"TEOG sınavının ikinci gününde Fen ve Teknoloji sınavı kazanımlara uygun olup orta güçlükte sorulardan oluşmuştur. Beklenildiği gibi sorular son konular ağırlıklı sorulmuştur. Sınavda hatalı soru bulunmamaktadır. Deney düzeneklerinin yoğun olarak kullanıldığı sorularda öğrencilerin yorum yeteneği ölçülmeye çalışılmıştır. “Maddenin Halleri ve Isı” ünitesinden ayırt edici sorular sınavda belirleyici olmuştur. TEOG - 1 konusu olan DNA’nın yapısı ile ilgili 2015 Nobel Kimya ödülünü alan Türk Bilim İnsanı Prof. Dr. Aziz Sancar’ın çalışmasının yorumuna dair bir soru gelmiştir. Bu da bilimsel gündemi takip eden öğrenciler için avantaj olmuştur."

Bilfen Ortaokulları Sosyal Bilgiler Bölüm Başkanı Havva Güneş'in T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük sınavı değerlendirmesi:

"KAVRAM BİLGİSİ KUVVETLİ OLAN AVANTAJLI"

Sınav soruları MEB’in yayımlamış olduğu konu ve kazanımlarına uygun sorulardan oluşmaktadır ve sınavda hatalı soru bulunmamaktadır. Sınavda TEOG -1 konu ve kazanımlarından iki, 3. ünite “Ya İstiklal Ya Ölüm!” den beş, 4. ünite “Çağdaş Türkiye Yolunda Adımlar” dan yedi, 5. ünite “Atatürkçülük” ten altı soru gelmiştir. Sınavın çözülme oranlarını, A kitapçığında 1., B kitapçığında 8., C kitapçığında 11. ve D kitapçığındaki 20. soru olan “Selanik’in sosyal ve kültürel özelliklerinin sınıflandırılması istenen” soru olacaktır.

Soruların dağılımında beklendiği gibi TEOG - 2 konularının ağırlıklı olarak yer aldığı görülmektedir. Sınav; öğrencilerin kavram bilgisini, yorum yapabilme becerisini iyi ölçen sorulardan oluşmaktadır.

Bilfen Ortaokulları İngilizce Bölüm Başkanı Müjgan Yeşiloğlu'nun İngilizce sınavı değerlendirmesi:

"PARÇAYI ANLAMAYA YÖNELİK SORULAR BELİRLEYİCİ OLACAK"

Sınavda TEOG-1 kazanımlarını da içeren 8 ünitenin tamamından soru sorulmuştur. Özellikle günlük hayatın önemli bir parçası olan “Teknoloji ve İletişim” ünitesindeki kazanımlardan ağırlıklı olarak soru geldi. TEOG-1 de olduğu gibi TEOG-2 de de soruların doğru cevaplanması için kelime bilgisi çok önem arz etti. Diyalog sıralama, diyaloğa dayalı anlama soruları sınavda belirleyici oldu. Dil bilgisi soruları parça içerisinde kazanıma hakim olmayı gerektirecek şekilde soruldu. Okuma anlama sorularında ağırlık son iki üniteye verildi. Sorularda beklenildiği gibi grafik ve görsellerden oluşan kalıplar da yer aldı. Genel olarak İngilizce soruları öğrencilerin hedef kazanımlara hakim olmasının yanı sıra günlük İngilizce bilgisi açısından da sorgulayıcı bir yapıya sahipti.