Bir milyon minik yüreğin kalbi bu sabah TEOG’la atacak. TEOG Fen ve Teknoloji sınavında ter döktü. Toplamda 20 sorunun sorulacağı öğrencilere ardından yarım saat mola verilecek. Daha sonra Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve yabancı dil sınavlarına katılacaklar.

2016 TEOG 2. dönem sınav sorularını ve cevaplarını bugün 2. oturum sona erdikten sonra çıkladı ve tüm TEOG soruları sozcu.com.tr'de yayımlandı. Aşağıda Türkçe, Matematik, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Fen ve Teknoloji, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Yabancı Dil (İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca) sınav kitapçıkları için açılan bölümlerde tüm sınav sorularını ve cevap anahtarlarını görüntüleyebileceksiniz.

- TEOG 2016  TÜRKÇE SORULARI BURADA


- TEOG 2016 MATEMATİK SORULARI BURADA


- TEOG 2016 DİN KÜLTÜRÜ SORULARI BURADA

- TEOG 2016 FEN VE TEKNOLOJİ SORULARI BURADA

- TEOG 2016 İNKILAP TARİHİ SORULARI BURADA

- TEOG 2016 YABANCI DİL (İNGİLİZCE, FRANSIZCA, ALMANCA, İTALYANCA) SORULARI BURADA

TEOG SORULARI DEĞERLENDİRMELERİ


Özel SEV İlköğretim Kurumları öğrencilerden aldıkları geri bildirimler ışığında TEOG sorularını değerlendirdi..

Türkçe soruları değerlendirmesi: Türkçe soruları, müfredat kazanımlarına uygunluk gösteren sorulardan oluşmaktadır. Önceki yıllarda olduğu gibi, okuma-anlama becerilerini ölçen sorular ağırlıktadır. Ayırt edici sorular da “sözcük hazinesi; neden-sonuç ilişkisi; paragrafın yapısı, ana düşüncesi, yardımcı düşünceleri; düşünceyi geliştirme yolları; metnin türü ve öznel anlatım”a yönelik bu becerilerle ilgilidir. Dil bilgisi becerilerini ölçen beş soru, sınavın %25’lik bölümünü oluşturmaktadır.

“Yazım kuralı, noktalama, eylemin çatı özelliği, cümle türleri, cümlede vurgulanan öge”yle ilgili bu sorularda çelişki ya da bilimsel yanlışlık yoktur. Anlam soruları belli bir birikimi değerlendirirken dilbilgisi soruları ezber bilgiden uzak, bilgiyi yorumlamayı gerektirmektedir. Paragraf sorularında bulunan metinler dil ve anlatım yönünden gayet açık ve anlaşılır şekildedir. Sonuç olarak; niteliği bakımından hedefleri karşılayan bir sınav demek mümkün. Muhakeme ve analiz etme gücü yüksek olan, okuma alışkanlığı edinmiş öğrencilerin zorlanmadan yapabilecekleri bir sınav olarak değerlendirebilir.

Matematik Soruları Değerlendirmesi: Genel olarak sınavı incelediğimizde, önceki yıllara oranla bilginin yanı sıra, akıl yürütme, yorumlama ve ilişkilendirme becerilerinin daha ön planda olduğu seçici bir sınav hazırlandığı görülmektedir. Matematiksel temel kavram ve becerilerinin ölçüldüğü bir sınavdır. Öğrencinin problem çözme stratejilerini kullanmasını gerektiren sorular da bulunmaktadır. Sınavda matematik programında yer alan öğrenme-alt öğrenme alanları ve kazanımlar dışında bir soru bulunmamaktadır. Okuduğunu anlayan, düşünen ve sözel ifadeleri çok iyi yorumlayabilen öğrencilerin başarılı olabileceği nitelikte sorular bulunmaktadır.. Bunun en büyük göstergesi olarak geometri sorularının çizilerek değil sözel ifadeler ile tanımlanarak sorulmasıdır.

Geçen yıllardan farklı olarak geometrik cisimler konusunda öğrencilerden kuralları doğrudan ezberlemek yerine, kuralların arkasında yatan kavramlarla ilişki kurmaları beklenmiştir. Sorularda soyut ve somut temsil biçimleri arasında ilişkilendirme yapmaları istenmiştir. Geçen senelere göre geometrik cisimler sorularının ağırlığının ve zorluk seviyesinin arttığı gözlemlendiğinden dolayı bu sınav daha ayırt edici bir sınav olmuştur. Sorular öğrencinin hayal gücünü ve yorum yeteneğini kullanması gereken tarzda seçilmiş eleyici ve kaliteli sorulardan oluşmaktadır.

Din Kültürü Soruları Değerlendirmesi: 2015-2016 Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi dersi TEOG sınavında 8.sınıf müfredatına uygun sorular sorulmuştur. 20 soru içerisinde ağırlık 7 soru ile “ Hz. Muhammed’in örnek kişiliğinde bireylerin kazanması gereken davranışlar”dır. 2 Soru Kur’an-ı Kerim’den ayet ile ilgilidir. 11 soru okuma anlamaya yöneliktir. Kavram bilgisine yönelik sadece 1 soru sorulmuştur.

UĞUR OKULLARINDAN TEOG SORULARI DEĞERLENDİRMESİ


Türkçe Soruları Değerlendirmesi: Öğrencilerden aldığımız bilgiler göre; TEOG-2 Türkçe sınavındaki sorular MEB müfredatına ve kazanımlarına bağlı kalınarak sorulmuştur. 20 Türkçe sorusunun kazanım dağılımının aşağıdaki gibi olduğu öğrenciler tarafından ifade edilmiştir:

- Sözcük ile sözün cümleye kattığı anlamlar: 2 Soru

- Cümlede anlam ilişkileri, öznel –nesnel anlatım ve cümle ile ilgili kavramlar: 3 Soru

-Paragrafta anlam, yapı, yardımcı düşünce, metin tamamlama, soruya yanıt, şiirde konu: 8 Soru

- Anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yolları: 1 Soru

- Yazınsal türler: 1 Soru

- Dilbilgisi kazanımlarından cümlenin ögeleri, eylemde çatı ve karma dil bilgisi: 3 Soru

-  Yazım bilgisi kazanımlarından bileşik sözcüklerin yazımı: 1 Soru

- Noktalama işaretleri kazanımlarından: 1 Soru

Bu sorulardan dil bilgisi soruları genel bilgi düzeyini yoklayacak tarzdadır. Bilgi ve dikkat düzeyi yeterli olan öğrencilerin kolaylıkla yapabileceği tarzdadır. 1. TEOG Türkçe sınavındaki soru sayısıyla benzer niteliktedir. Konu bakımından incelendiğinde 2. Dönemin kazanımları içinde yer alan “cümle türleri ve eylemde çatı” konularına da yer verilmiştir. Anlam bilgisi soruları sınavın büyük bir kısmını oluşturmuştur. 1. Dönem TEOG- 1 sınavındaki soru sayısıyla aynı ölçüde sorulmuştur. Metinlerde açık ve anlaşılır bir dil kullanılmıştır. Metinlerin uzunluğu orta düzeydedir. Anlam bilgisini içeren sorulardan üç ya da dördü öğrencilerin anlam düzeyini ve dikkat yapısını zorlayıcı niteliktedir. Sorular pedagojik anlamda da ölçme değerlendirmeye uygun olmuştur.

Matematik Soruları Değerlendirmesi: Öğrencilerden aldığımız bilgiler göre; Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun ve temel kazanım bilgisi içeren sorular hazırlanmıştır. Soruların konu dağılımı daha çok TEOG 2 Sınavı konularını içermektedir.

Milli Eğitim müfredat planındaki TEOG 1 Sınavı konularını içeren sorular da sorulmuştur. Soruyu doğru okuyup okuduğunu anlayan ve yorum yaparak sonuca ulaşılabilecek türden de sorular hazırlanmıştır. Bilginin ve akıl yürütmenin bir arada kullanıldığı sorular da vardır. Sonuç olarak beklenen düzeyde bir sınav oluşturulmuştur.

Din Kültürü Soruları Değerlendirmesi: Öğrencilerden aldığımız bilgiler göre; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sınavındaki sorular MEB müfredatına ve kazanımlarına uygun, açık ve anlaşılır bir dille hazırlanmış. Sınavda hatalı soru yoktur. Genel olarak kazanımlara hakim olan öğrencilerin yapabileceği; zorluk seviyesi orta derecede olan bir sınav oldu. Sorular (iki üç soru hariç) daha çok kazanımlarla ilgili ayet, hadis ve paragraflardan sonuç çıkarmaya yönelik hazırlanmış.

Sınavın içeriği; “Kaza ve Kader” “ Zekat, Hac ve Kurban İbadeti” “Hz. Muhammed’in Hayatından Örnek Davranışlar” “ Kur’an’da Akıl ve Bilgi” “İslam Dinine Göre Kötü Alışkanlıklar” konularından oluşmuştur.

 

Lise; hatta üniversiteye girenleri bile zorlayan TEOG sınavları, henüz liseye bile başlamamış bedenlere ter döktürüyor.

TEOG’da dün Türkçe, Matematik ve Din Kültürü sınavları yapıldı

Yaklaşık 1 milyon 200 bin kişinin girdiği TEOG soru ve cevapları merakla bekleniyor. Dün TEOG’da Türkçe, Mamtematik ve Din Kültürü Ahlak Bilgisi soruları soruldu. Dün başlayan ve bugün devam eden TEOG sınavları bugün saat 09.00’da başladı. Bir teneffüsün ardından 10.10 ve 11.20’de sınavlar devam edecek.

Özel eğitimli çocuklar da TEOG'da düşünüldü
TEOG soru ve cevapları yayınlandığı anda sitemizde olacak. TEOG sınavlarında özel öğrenciler de düşünüldü. 179 öğrenci evde, 10884 öğrenci de sınıflarda tek kişi olarak sınava alınacak. Özel öğrencilere normalden 15 dakika daha fazla verilecek.

TEOG sorularının LYS’den tek farkı 5 yerine 4 şıklı soru olması!
Üniversiteye giriş sınavı olan LYS ile kafa kafaya olan TEOG’da neredeyse tek fark soru şıklarının 5 yerine A, B, C, D olarak 4 şık olması.

TEOG soru ve cevapları merakla bekleniyor, peki TEOG soru ve cevapları ne zaman yayınlanacak
TEOG soru ve Cevapları bugün öğleden sonra SÖZCÜ’ye özel olarak yayınlanacak. TEOG soru ve cevapları için sayfamızı takip etmeye devam edin.

TEOG’daki bu sonuçla PİSA sınavlarında başarı beklenemez!
Eğitim-İş Sendikası, öğrencilerin hangi liseye gideceğini belirleyen TEOG sınavının ortalama sonuçlarını açıkladı. Başarı ortalaması çok düşük kaldı.

Raporda ”Öğretim kademeleri arasındaki geçişte temel olan çocuğun yetenekleridir. Türkiye’de ise çocuğun yeteneklerine göre yönlendirme değil, başarısına göre bir yönlendirme yapmaktadır. Başarı ise çocuğun ve ailenin doğrudan belirleyebileceği bir ölçüt olmaktan çıkmıştır. Çünkü eğitimde açık bir eşitsiz yarış söz konusudur.

TEOG sınavlarının ölçmede yeterliliğinin olmamasının yanında başka problemleri de hayatımıza taşıdığını görebiliyoruz. Tek bir sınav yerine 12 sınavla bir üst kademeye geçişi öngören TEOG, Bursa’da bir kız öğrencinin, beklenen başarıyı sergileyemeyeceği endişesiyle intihar etmesine neden olmuştur. Sistemi bir yap-boz tahtasına dönüştürenlerin bu gerçekleri görmezden gelmesi kabul edilebilir bir durum değildir” denildi.