Reklamsız Sözcü

NASA tesadüfen keşfetti… Evrenin oluşumunu çözebilir

Hubble Teleskobu, Dünya'dan 9 milyar ışık yılı uzaktaki bir yıldızı görüntüledi. Bilim insanları 9 milyar ışık yılı mesafede keşfedilen yıldızın, evrenin erken oluşum evresinin araştırılması açısından heyecan verici bir atılım olduğunu söylüyor.

android-time 09:55
NASA tesadüfen keşfetti… Evrenin oluşumunu çözebilir

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) araştırmacılarının uzayın derinliklerindeki bir süpernova patlamasını incelerken, tesadüf eseri ortaya çıkan özel bir optik etki sayesinde kayda almayı başardıkları mavi dev yıldız, bugüne dek görüntülenen en uzak yıldız oldu.

Sputnik’in aktardığına göre ABD’nin Minnesota Üniversitesinden Patrick Kelly’nin önderlik ettiği araştırma ekibi, yeni keşfedilen yıldıza, Yunan mitolojisinde ilhamla “İkarus” adını verdi.

nasa-caps

Araştırmaya önderlik eden Kelly, “İlk defa tekil bir yıldızın büyüteç etkisiyle ortaya çıktığını görüyoruz. Bu tek yıldız, süpernova patlamaları dışında görebildiğimiz en yakın tek yıldızdan 100 kat daha uzakta bulunuyor” dedi.

Bilim insanları 9 milyar ışık yılı mesafede keşfedilen yıldızın, evrenin erken oluşum evresinin araştırılması açısından heyecan verici bir atılım olduğunu vurguladı.

NASA’nın daha hassas optik donanımlara sahip James Webb Teleskobu’nun 2020’den sonra devreye girmesiyle, bu uzaklıktaki yıldızlara dair daha detaylı gözlemlerin yapılabileceği öngörülüyor.

Merakla beklenen Yılmaz Özdil'in son kitabı "Mustafa Kemal" Plus abonelerine hediye.

Son güncelleme: android-time 10:0303.04.2018