Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Diyarbakır-Mardin Demiryolu’nda 53 kilometrelik yeni hat yapımı için ihale yapıldı. 384 milyon 733 bin lira muhammen bedelle gerçekleştirilen ihalede en düşük teklif 380 milyon 615 bin lira olmasına rağmen ihale 489 milyon 637 bin liraya Cengiz İnşaat’a verildi. CHP’li Tahsin Tarhan ihaleyi bakanlığa sordu. Bakanlık, Cengiz İnşaat’ın ihaleyi nasıl kazandığını “fiyat dışı unsurlar”la anlattı.

Soru önergesine verilen yanıtta Cengiz İnşaat'ın 'fiyat dışı unsurlar'ı karşıladığı belirtiliyor. Soru önergesine verilen yanıtta Cengiz İnşaat'ın 'fiyat dışı unsurlar'ı karşıladığı belirtiliyor.


Devlet Demiryolları (TCDD) Eylül ayı sonunda Diyarbakır-Mardin arasında hizmet veren demiryolundan, Mazıdağı’na 53.8 kilometrelik yeni bir hat inşa edilmesi işini içeren bir ihale gerçekleştirdi. İhale için 384 milyon 733 bin lira muhammen bedel belirlendi. İhaleye 40 istekli ön yeterlilik başvurusunda bulundu. Yapılan incelemede 20 istekli teklif vermeye davet edildi.

Tahsin Tarhan Tahsin Tarhan


CENGİZ İNŞAAT İLE SÖZLEŞME

TCDD’nin ihalesinde 5 firmanın teklif verdiği ihalede en düşük teklifi Ederay-İmaj-Mataleks ortaklığı verdi. Söz konusu ortaklık, yeni demiryolu hattı inşaatı için 380 milyon 615 bin liralık bir maliyet belirledi ve teklifini sundu. İhaleye katılan firmalar arasında AKP’ye yakınlığı ile bilinen Cengiz İnşaat da vardı. Cengiz İnşaat’ın teklifi ise; 489 milyon 637 bin lira idi. TCDD teklifleri değerlendirdi ve en düşük tekliften 109 milyon lira daha fazla teklifte bulunan Cengiz İnşaat firmasına işi verdi. TCDD ile Cengiz İnşaat sözleşme imzaladı.