Enflasyon göz önüne alındığında ise geçtiğimiz yılın Mayıs ayı ile karşılaştırıldığında giyim, yiyecek içecek ve ayakkabı kategorilerinde metrekare verimliliklerinde düşüş yaşandı. Mayıs 2018 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 3´lük bir azalış yaşandığı gözlemleniyor. AYD Başkanı Hulusi Belgü AVM Endeksi Mayıs 2018 sonuçlarını şöyle değerlendirdi:
SEVİNDİRİCİ DETAY
"AVM cirolarının geçtiğimiz Mayıs ayına göre yüzde 13.9 artmasının yanı sıra enflasyonun yüzde 2.2 üzerinde seyretmesi perakendecilerimiz için önemli ve sevindirici bir detay. Kategoriler bazında ise Nisan ayındakine çok benzer bir tablo gözlemliyoruz. Ramazan ayına denk gelen Mayıs süresince hipermarket kategorisinde kayda değer artış var. Teknoloji kategorisi de metrekare verimliliği açısından yükselişini sürdürüyor. Giyim, ayakkabı ve yiyecek kategori ciroları ise enflasyonun oranının bir miktar altında yükseliş gösterdi. Bu durum, giyim ve ayakkabıda yeni sezon olması dolayısıyla ziyaretçilerin fiyatlara daha temkinli yaklaştığını ve alışveriş yoğunluğunu azalttığını gösteriyor. Yaz sezonunun indirime girmesiyle birlikte bu kategorilerde halihazırda yükselişte olan ciro endeksinin enflasyonun üzerinde bir artış oluşturabileceğini söylemek mümkün." TÜİK verilerine göre, Tüketici fiyatları Haziran'da aylık bazda yüzde 2.61 arttı, yıllık enflasyon yüzde 15.39 düzeyine yükselirken, yılın ilk yarısında enflasyon yüzde 9.17'yi buldu.
DHA