Sözcü Plus Giriş

Vücut yaşı nasıl hesaplanır? Vücut yaşınızı hesaplayın!

Yaşadığınız yaşam tarzına bağlı olarak, bedeniniz çok daha genç veya daha yaşlı bir kişi gibi görünebilir ve işlev görebilir. Tüm insanların doğum yaşı ve vücut yaşı vardır. Gerçek vücut yaşınızı biliyor musunuz? Eğer bilmiyorsanız vücut yaşı nasıl hesaplanır? Ayrıntılar haberimizde...

Sozcu.com.tr
Güncellenme: 10:35, 24/05/2018
Vücut yaşı nasıl hesaplanır? Vücut yaşınızı hesaplayın!

Neredeyse herkes doğum tarihini biliyor olsa da, bir vücut fiziksel durum ve yaşam tarzına bağlı olarak önemli ölçüde daha genç veya daha yaşlı bir görünüme ve işleyişe sahip olabilir. Yani, kronolojik yaşınız biyolojik yaşınızdan oldukça farklı olabilir. Peki vücudumuzun gerçek yaşı kaç? Vücut yaşı nasıl hesaplanır? Haberimizde…

VÜCUT YAŞI HESAPLAMA

1- Kalça ölçümünüzü (santimetre) bel ölçümünüzle (santimetre) bölün. 0,816’dan küçükse, gerçek yaşınıza dört yıl ekleyin.

2- Sağ elinizin ilk iki parmağını, sol bileğin iç kısmına baş parmağınızın hemen altına yerleştirin. 10 saniye boyunca vuruş sayısını sayın, sonra bu sayıyı altıyla çarpın.

– 54-59 ise, yaşınızdan dört yıl çıkartın
– 60-64 ise iki yıl çıkartın
– 65-72 ise, bir yıl ekleyin
– Eğer 73-76 ise iki yıl ekleyin

İlginizi ÇekebilirVücut direncini artırmanın 9 adımıVücut direncini artırmanın 9 adımı

 

3- Sırtınız dik, bacaklar bitişik ve kollarınız omuz seviyesinde ve önde yere oturun. Bacaklarınızın yanında, parmak uçlarınızın hemen altındaki noktayı işaretleyin ve ardından bacaklarınızı düz tutarak ileriye doğru yavaşça ilerleyin. Parmaklarınızın ulaştığı yeri işaretleyin ve iki işaret arasındaki mesafeyi santimetre olarak ölçün.

– 0-25 ise 3 yıl ekleyin
– 25,1-37 ise 2 yıl ekleyin
– 37,1-40 2 yıl çıkarın
– 40,1-48+ 3 yıl çıkarın

4- Durmadan yapabildiğiniz kadar modifiye şınav çekin (dizlerin üzerinde), vücudunuzu düz bir çizgide tutarak ve göğsünüzü 10 cm’lik bir alana kadar alçaltın.

– 0-30 ise 2 yıl ekleyin
– 31-60 ise 1 yıl ekleyin
– 61-90 1 yıl çıkarın
– 91+ 2 yıl çıkarın

5- Aşağıdaki sorulara göre puan verin.

Ben genellikle günde bir kez yemek yiyorum (atıştırmalıklar dahil):

– İki: 1 puan
– Üç: 2 puan
– Dört: 3 puan
– Beş: 4 puan

3449_146423

Yüksek yağlı veya kızarmış aperatifler yiyorum:

– Düzenli olarak (haftada 7 veya daha fazla): 1 puan

– Bazen (haftada 4-6 kez): 2 puan

– Nadiren (haftada 0-3 kez): 3 puan

– Asla: 4 puan

Meyve veya sebze içeren yemek veya atıştırmalıklar yiyorum:

– Asla: 1 puan

– Nadiren (haftada 1-5 kez): 2 puan

– Bazen (haftada 6-9 kez): 3 puan

– Düzenli olarak (haftada 10 veya daha fazla kez): 4 puan

Trans yağ, doymuş yağ ve büyük miktarlarda sodyum, nitrat, gıda kimyasalları ve şeker içeren işlenmiş gıdalar tüketiyorum:

– Asla: 1 puan

– Nadiren: 2 puan

– Bazen: 3 puan

– Hemen hemen her zaman: 4 puan

Sahip olduğunuz puan sayısına göre yaşınıza yıllar ekleyin veya çıkartın:

– 0-9 puan: 3 yıl ekle
– 10-12 puan: 2 yıl ekle
– 13-15 puan: 2 yıl çıkar
– 16-17 puan: 3 yıl çıkar


ŞİŞMANLIK KADERİNİZ OLMASIN
Obezite yani şişmanlık asla kaderiniz değil! “Ben şişmanım. Hangi diyeti yaparsam hangi egzersizi yaparsam yapayım kilo veremiyorum” diyen hastalar mutlaka uzman bir doktordan görüş almalıdır. Çünkü şişmanlık artık günümüzde sadece diyet ve egzersizle tedavi edilebilecek bir hastalık olmaktan çıkmıştır. Genel Cerrahi Uzmanı Doç. Dr. Kamil Gülpınar cevapladı.

Yayınlanma Tarihi:10:34,