Çorlu'da geçen yıl 8 Temmuz'da meydana gelen, 25 kişinin öldüğü, 340 kişinin de yaralandığı tren faciasıyla ilgili Çorlu Cumhuriyet Savcısı Galip Yılmaz Özkurşun tarafından hazırlanan iddianame Çorlu 1'inci Ağır Ceza Mahkemesi tarafından kabul edildi.

[old_news_related_template title="Çorlu’daki tren faciasıyla ilgili tartışılacak karar!" desc="Tekirdağ'ın Çorlu ilçesinde 25 kişinin öldüğü tren faciasıyla ilgili yeni bir gelişme yaşandı. Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı, yürüttüğü soruşturmada tren şefi Hüseyin Kahraman, makinistler Halil Altınkaya ve Suat Şahin ile siyasetçiler, bürokratlar, TCDD'nin üst yönetiminde yer alan kişiler hakkında kovuşturmaya yer olmadığına karar verdi. Başsavcılık, bilirkişi raporunda, 'kazanın meydana gelmesinde asıl kusurlu' bulunan 4 kişi hakkında da iddianame hazırlanmasını kararlaştırdı." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/02/iecrop/tren-kazasi-2_16_9_1551369408.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2019/gundem/son-dakika-corludaki-tren-kazasiyla-ilgili-yeni-gelisme-3729383/"]

İddianemede, hazırlanan bilirkişi raporunda, 'kazanın meydana gelmesinde asli kusurlu' bulunan TCDD 1'inci Bölge Müdürlüğü Halkalı 14'üncü Demiryolu Bakım Müdürlüğü'nde Demiryolu Bakım Müdürü olarak görev yapan Turgut Kurt, Çerkezköy Yol Bakım Şefliği'nde Yol Bakım ve Onarım Şefi Özkan Polat, Yol Bakım Şefliği'nde Hat Bakım ve Onarım Memuru olarak görevli Celaleddin Çabuk ile TCDD bünyesinde çalışan ve geçen Mayıs ayındaki yıllık umumi muayene raporunda imzası bulunan, Köprüler Şefi Çetin Yıldırım tutuksuz sanık olarak yer aldı. Sanıklar hakkında 'taksirli ölüme ve yaralanmaya neden olma' suçundan 2'şer yıldan 15'er yıla kadar hapisle cezası talep edildi.

[old_news_related_template title="Çorlu'daki tren kazasının kurbanı bebeğin doğum günü pastasını kestiler" desc="Tekirdağ'ın Çorlu ilçesinde meydana gelen ve 25 kişinin hayatını kaybettiği tren kazasında yakınlarını kaybedenler, 'Adalet Yürüyüşü' düzenledi. Kazada ölen 6 aylık bebek Beren Kurtulmuş için doğum günü pastası kestiler." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/02/iecrop/corlu-dha-21_7367796_16_9_1549128537.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2019/gundem/corludaki-tren-kazasinin-kurbani-bebegin-dogum-gunu-pastasini-kestiler-3370665/"]

"MENFEZ 145 YILLIK"

İddianamede, 'kazanın ray ve traverslerin altındaki menfezin üst tarafındaki balast ve dolgu zeminin boşalması, hareket halindeki lokomotifin ağırlığı ile altı boş rayların esneyip açılması ve ikinci vagondan itibaren trenin devrilerek sürüklenmesiyle gerçekleştiği' anlatıldı. İddianamede, altı boşalan kesimde sadece dolgu zeminin kaldığı ifade edilerek, "Balast tabakasının mansap tarafına taşındığı ve hatta uzun mesafelere taşındığı, menfez içinden su akışının devam ettiği, tıkalı olmadığı, yapısal bir hasar oluşmadığı, boşlukta kalan çerçeve yapıda rayda ve traverste bir hasar meydana gelmediği, kırılma olmadığı, askıda kalan çerçevenin tam menfez üzerinde olmadığı, memba tarafına doğru bakıldığında sol tarafında kaldığı, boşlukta kalan çerçevenin son traversin de rayda düşey doğrultuda kalıcı bir sehimin oluştuğu, trenin raydan çıkmaya başladığı noktanın sehimli bölgeden hemen sonra olduğu, menfezin 1,5 metre genişliğinde 2 metre yüksekliğinde ve kargir yapıda olduğu, muhtemelen İstanbul- Edirne hattının imal edildiği 1873 yılında yapıldığı, yani yaklaşık 145 yıllık olduğu anlaşılmıştır" denildi.

İddianamede ifadelerine yer verilen sanıkların ise suçlamaları kabul etmediği kaydedildi. DHA