AZ GELİŞMİŞ BÖLGELERE ULAŞILDI
Demiryolu ağlarının, ekonomik gelişmenin ülke düzeyinde yayılmasını sağlamak için özellikle az gelişmiş bölgelere ulaşması amaçlandı. Bu çerçevede 1927’de Kayseri, 1930’da Sivas, 1931’de Malatya, 1933’de Niğde, 1934’te Elazığ, 1935’te Diyarbakır, 1939’da Erzurum, demir yolu ağına bağlandı. Söz konusu tarihten sonra kara yolları yatırımlarına öncelik verilirken, 1950’de 7 bin 671 kilometrelik demir yolu ağı, Cumhuriyet’in 100’üncü yılı olan 2023 itibarıyla 13 bin 919 kilometre olarak gerçekleşti.
Asırlık çınar TCDD
Demiryolu taşımacılığının serbestleştirilmesi çalışmaları bağlamında devlet eliyle kurulan Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), Cumhuriyet döneminde altyapı ve tren işletmeciliği görevini üstlendi. 1927 yılında Devlet Demiryolları ve Limanları İdare-i Umumiyesi’nin kurulması ile yabancı şirketlerin ellerindeki demiryolları dışında kalan, ülkedeki diğer demiryollarının inşa ve işletilmesi tek elde toplanmasıyla modern TCDD’nin temelleri atıldı.