Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Reyting sonuçları 1 Mart 2018 Perşembe: Beşiktaş Fenerbahçe Ziraat Kupası maçı mı? Survivor 2018 mi? İşte kazanan
Reyting sonuçları 1 Mart 2018 Perşembe: Beşiktaş Fenerbahçe Ziraat Kupası maçı mı? Survivor 2018 mi? İşte kazanan
1 Mart 2018 Perşembe reyting sonuçları açıklandı! Beşiktaş Fenerbahçe Ziraat Kupası yarı final maçı mı? Survivor 2018 mi? sorusu da dün akşam itibarı ile yanıtlanmış oldu. İşte 1 Mart 2018 Perşembe reyting sonuçlarına göre Totalde AB'de ve ABC'de zirvenin sahibi...
Magazin 2 Mart 2018 - 11:16

Reyting sonuçları belli oldu! 1 Mart 2018 Perşembe reyting sonuçlarında kim birinci oldu? Survivor 2018 mi? Beşiktaş Fenerbahçe maçı mı? 1 Mart reyting sonuçlarını açıklanmasınardından günü zirvede bitiren program hangisi? İşte reyting sonuçları ve dünün kazananı…

1 MART TOTAL REYTİNG SONUÇLARI

1marttotal

1 MART AB REYTİNG SONUÇLARI

1martab

1 MART ABC REYTİNG SONUÇLARI

1martabc

REYTİNG NEDİR?

İzleyici ölçümü bir izleyici topluluğunda kaç kişi olduğunun ölçümüdür. Genelde radyo dinleyicileri ve televizyon izleyicileri için düşünülse de, gazete ve dergi okuyucuları ve Web sitesi kullanıcıları için de geçerli olan bu kavram, yayımcılar ve reklamcılar tarafından, kaç kişi ve kimlere ulaşıldığını belirlemek için kullanılır. Bu daha geniş anlamıyla izleyici kitle araştırması anlamına gelir. Ölçümler medya pazarlarına göre ayrı ayrı yapılır, bunlar genelde metropol bölgelere karşılık gelir.

Tek bir televizyon izlenme oranı (reyting) puanı, takip edilen bir bölgedeki seyircilerin belli bir dakikadaki sayılarının %1'ine karşılık gelir. Örneğin 2004 yılı itibarıyla ABD'de 109,6 milyon televizyonlu ev vardı. Dolayısıyla, 2004-05 izleme sezonu için, ulusal bir reyting puanı bu sayının %1 olan 1.096.000 eve karşılık gelir. Bir programın yayımında kullanıldığında, program süresince ortalama reyting puanı tipik olarak belirtilir. Reyting puanları genelde evhalkları için değil, belli demografik gruplar için verilir. Örneğin, 18-49 yaş grubu için bir reyting puanı, ülkedeki 18-49 yaş grubundaki insanların %1'ine eşdeğer sayılır.

Bir reyting puanı ile pay grubu farklıdır, reyting puanı tüm olasıl seyircilerin %1'ini ifade eder, pay puanı ise o an televizyon seyredeNlerin %1'ine karşılık gelir. Dolayısıyla bir yayının payı, genelde reytingden daha anlamlıdır, özellikle toplam TV seyrinin düşük olduğu zamanlarda (gece geç saatler gibi).

İZLENME ORANI, İZLENME PAYI NEDİR?

İzleyici Oranı (reyting) ortalama izlenme oranıdır. Bir program diliminde veya zaman diliminde her dakikaya düşen ortalama izleyici yüzdesini gösterir. İzlenme Payı, bir kanalın belli bir zaman diliminde toplam izleyiciden almış olduğu payı gösterir.