Yapılan bir deney sonucu, moda fenomenlerinin işi bilmediği ortaya çıktı
Ucuz ayakkabılar satan bir ayakkabı markası, ürünlerinin değerinin çok üstünde satmak için bir deney yaptı, moda fenomenlerini trolledi! Fenomenler ise tuzağa çok cabuk düştü...
Oldukça ucuz ayakkabılar satan Payless adındaki bir ayakkabı firması, '20 dolarlık ayakkabılar nasıl 400-500 dolara satılır'ı, kanıtlamak için bir deney yaptı.
Marka zekice hazırlanan sosyal deney için bakın nasıl bir yol izledi...
Firmanın orijinal ismi Payless. Çok ucuz ayakkabılar üretip internet sitelerinden ve mağazadan 19-20 dolara satıyorlar. Deney kapsamında öncelikle isimlerini havalı hâle getirerek Palessi’ye çevirdiler. Payless, yani sahte “cool” adıyla Palessi, Los Angeles’ta üst segmente hitap eden bir AVM’de oldukça şık bir mağaza açtı. Bu mağazanın içini ise yine kendi “aşırı ucuz” ayakkabılarıyla donattılar. Tabii, etiketlerdeki fiyatları değiştirdiler. 19 dolarlık ayakkabıların etiketlerinde artık 400-500 dolar gibi fiyatlar yer alıyordu.
Gösterişli bir web sitesi ve yine şık bir Instagram hesabı, bu sosyal deneyin olmazsa olmazıydı. Şık bir mağaza, şık bir web sitesi, Instagram hesabı ve şık bir davet. Instagram fenomenlerini mağazaya çekmek için artık her şey hazırdı. Firma, mağazanın açılışına özel olarak 80 kadar fenomeni mağazaya davet etti. Moda fenomenleri davete büyük bir keyifle katıldı. Sonrası ise içler acısı...
Gelen davetlilerin hemen hepsi modadan ne kadar anladıklarından ve malzemeleri ne kadar tanıdıklarından bahsediyordu. Sonuçta onlar bu işin uzmanlarıydı. Mağazada ürünler aynıydı ama fiyat etiketleri bu deneye özel olarak değişmişti. Fenomenlerden biri 19.99 dolarlık bir ayakkabıyı elinde tutarken “Bu ayakkabı için 400 ya da 500 dolar ödeyebilirim” diyordu. Başka bir fenomen ise ucuz olduğunu fark etmediği bir ayakkabıyı göstererek, ben malzemeden anlarım, bu ayakkabı “zarif ve sofistike” diyordu…
2 gün boyunca davete katılan moda Instagrammer’ları, ortalama 20’şer dolarlık ayakkabıların her birini yüzlerce dolara satın alarak “bu işten gerçekten ne kadar anladıklarını” kanıtlamış oldular. Firma, her birine daha sonrasında “işin aslını” anlattı ve paralarını iade etti. Bir nevi kalitenin ya da beğeni eşiğinin sadece fiyatla ilgili olmadığını kanıtlarcasına “troll”ledi.