Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Sağlıklı hamilelik için yapılacaklar
Sağlıklı hamilelik için yapılacaklar
Günlük yaşantımızın bir parçası olması gereken, solunum ve dolaşımın gelişimi için gerekli olan egzersizin; anne adaylarına faydası da büyük.
Yaşam 20 Mart 2018 - 15:20

Egzersiz Uzmanı Elif Yakışırer; hamilelik süresince anne ve bebek sağlığı için riskli bir gebelik yoksa ve doktor izin verdiyse gebeliğin ilk ayından itibaren düzenli egzersiz yapmayı önerdi. Haftanın 3 ila 5 günü düşük kardiyo içeren; hamile pilatesi, yüzme, yoga ve yürüyüş yapmanın esnekliği arttırıp stresi azalttığını belirten Yakışırer; “Hareket edebildiğiniz sürece hem siz hem de bebeğiniz mutlu olursunuz. Unutmayın bu egzersizi kilo alıp vermek için değil; daha sağlıklı olmak için yapıyoruz. Bu nedenle ağır egzersizden kaçınmalı, bitkinlik yapmayacak hareketleri tercih etmeliyiz” dedi.

Egzersiz boyunca 5-10 dakikalık kısa dinlenmeler gerçekleştirmenin önemine değinen Yakışırer; egzersize başlamadan önce 5 dakika yavaş yavaş ısınma hareketleri yapılıp egzersize hazırlanılması gerektiğini hatırlattı. Yakışer, egzersiz sonlandırılırken de soğuma aşamasına geçmenin önemini vurguladı.

elifyakiser-bultenHAFİF TEMPODA YÜRÜYÜŞÜN ÖNEMİ

Gebelikte en uygun ve en risksiz egzersizin yürüyüş olduğunu belirten Elif Yakışırer, “Yürüyüşü yavaş veya hafif hızlı tempoda yapabilirsiniz. Kendinizi aşırı yormayacak, aşırı terletmeyecek kadar yaklaşık 30-45 dakika yürüyüş yeterli olacaktır. 6-9 ayda karın bölgesi büyür, hareket açısında daralmalar ve hareketlerde zorlanmalar meydana gelir. Oturur pozisyonda ve yan yatıp yaptığınız egzersizler sizi daha rahat hissettirecek, size uygun olarak yapılacak egzersizlerle doğum sırasında da kolaylık sağlayacaktır” açıklamasını yaptı. Sırt ve bel kaslarını güçlendirmenin gebelikte bel sırt ağrılarını engellemeye yardımcı olacağını aktaran Yakışırer, “Karın kaslarını güçlendirmek doğumu kolaylaştırır ve doğum sonrası normale çabuk dönmenizi sağlar. Pelvis kasları da doğum yolundaki kaslardır, bunların güçlendirilmesi doğumu kolaylaştırır ve doğum sonrası idrar torbası sarkması gibi şikayetleri önlemeye destek olur” dedi.

Son güncelleme: 18:26 - 20.03.2018