Türkiye'de faaliyet gösteren gıda işletmecileri tarafından "Ulusal Gıda ve İçecek İttifakı-Türkiye Taahhüdü" oluşturulduğunu ve halihazırda bunun 12 büyük gıda işletmecisi tarafından benimsendiğini aktaran Tüfenkci, sosyal sorumluluk çerçevesinde, gönüllülük esasına dayanarak imzalanan taahhüdün, en geç 1 Ocak'ta fiilen uygulanmaya başlanacağını bildirdi.
AİLELERİN SORUMLULUĞUNA VURGU
Tüfenkci, bu kapsamda, beslenme kriteri açısından uygun olmayan, tüketimi tavsiye edilmeyen gıda ürünlerinin listesinin yapıldığını belirterek, şunları kaydetti:
"İzleyici kitlesi 12 yaş altı çocuklar olan televizyon programlarında ve tamamen çocuklara özel tematik kanallarda listede yer alan bu gıdaların reklamları yapılmayacak. Her türlü mecralarda yapılacak reklamlarda ise yeterli ve dengeli beslenmeyle fiziksel aktivite teşvik edilecek.
Piyasada bulunan mevcut ürünlerin içeriği ve formülasyonu geliştirilecek, gıda içeriğinde bulunan tuz, şeker ve yağ bileşenleri azaltılmış seçenekler sunulacak. Bu taahhüde taraf olan firmalar, ürünlerin porsiyon kontrolü iletişimi için gerekli gayreti gösterecek."
Tüfenkci, Türkiye'de faaliyet gösteren büyük gıda firmalarının sosyal sorumluluk çerçevesinde bu taahhüde taraf olmalarını büyük memnuniyetle karşıladıklarını vurgulayarak, sağlıklı yaşam tarzının benimsetilmesi konusunda en önemli faktörün aile içi eğitim olduğunu vurguladı.