2018 yılının ortasından itibaren daralmaya başlayan otomobil ve hafif ticari araç pazarı için önce devlet sonrasında da markalar belirli önlemler aldı. ÖTV'nin 15 baz puan azaltılması, hurda teşviğinin artması ve kredi faizlerinin azaltılması en çok dikkat çeken hareketler iken markaların kampanyaları da pazarın hareketlenmesine destek oldu.
Her ne kadara satışların ay bazında arttığı söylense de 11 aylık toplam satışta ve 2017 yılı pazarına göre işler pek iyi değil. Yılın son ayına girdiğimiz şu günlerde markalar geçtiğimiz aylarda başarılı olan kampanyalarını sürdürmek istiyor. Ayrıca senenin ilk aylardaki görünümünden dolayı talep tahminlerini düşük yapan markalar kasım ayında stoklarının çabuk tükenmesinden dolayı bazı müşterilerine araç bile vermedi...
Otomotivde yılın son kampanyaları
Zor bir yıl olarak kabul edilen 2019'un son ayına girdik. Diğer sektörler gibi otomotiv sektörü de bu zor dönemden payına düşeni aldı. 11 ayda pazar yüzde 28,47 daraldı ancak son bir ayda markaların yaptığı kampanyaların ve düşen faizlerin satışlara etkisi büyük. Durum böyleyken markalar da yılın son kampanyalarını açıkladı...