'KARGONUN İÇİNİ AÇIP BAKMADAN ALMAYIN'
Tüketicinin mesafeli satış aracılığı ile satın aldığı paketin açılıp içerisine bakıldıktan sonra kargocunun tüketiciye teslim etmesi gerektiğine vurgu yapan Nihat Altay, "8 Ocak 2018'de yayımlanan yeni kara yolu taşıma yönetmeliği kapsamında kargo ve dağıtım işletmecilerinin yükümlülüklerine göre, satın alınan ürünün paketi alıcısına tesliminde, alıcının talebi ve gönderen tarafından açılmasının kabulü halinde, kargocu bu talebi yerine getirmek zorundadır. Yani tüketici aldığı ürünün paketini bir tutanak halinde açtırıp sonra teslim alması dolandırıcılığa karşı en etkili çözüm olacaktır" dedi.
'GÜVENİLİR SİTELERİN TERCİH EDİN'
Sevgililer Günü'nde mesafeli satışı tercih edecek tüketiciler, güvenilir sitelerden alışveriş yapması durumunda, ürün ayıplı olsun veya olmasın hiçbir mazeret göstermeden 14 gün içinde iade edilebildiğine değinen Altay şöyle devam etti:
"Herhangi bir olumsuzlukta Tüketici Hakem Heyeti'ne müracaat edilerek hak aranabilir. Güvenilir siteleri öğrenmenin en basit yolu kullanıcı yorumlarıdır. E-ticaret sitelerinin haklarında yapılan yüzlerce yorumlara bakılarak site hakkında olumsuz yorumlar çoğunluktaysa alışveriş yapmamak gerekir. Ayrıca satıcı ya da sağlayıcının kayıtlı tüzel bir kişiliği olup olmadığının, vergi numarasının, ticari unvanının, açık adresinin, telefon ve diğer erişim bilgilerinin incelenmesi gerekiyor. Güvenilir bir siteden alışveriş yapılsa dahi, ödeme işleminde kart bilgileri SMS üzerinden kesinlikle paylaşılmamalıdır. Cep telefonuna gelen doğrulama şifresi üçüncü kişilerle paylaşılırsa tüketicinin hesap ve kartlarının içi dolandırıcılar tarafından rahatlıkla boşaltılabilir." (DHA)