Uluslararası eğitim değerlendirme testi , 72 ülke ve ekonomik bölgede 15 yaşındaki 540 bin öğrenci arasında yapıldı. Bu 72 ülke ve ekonomik bölgeden 35'ini Avrupa Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı'nın (OECD) ülkeleri oluşturuyor. Türkiye 72 ülke arasında 50. sırada yer alırken, önceki testlere göre de performansı geriledi. OECD'nin yürüttüğü Pisa testi her üç yılda bir yapılıyor.

7

Araştırmanın sonuçlarına göre, Singapurlu öğrenciler matematik, bilim ve okumada en yüksek notları alarak en başarılı öğrenciler oldu. Japonya, Estonya, Finlandiya ve Kanada da 35 OECD ülkesi arasında en başarılı ülkeler oldu. Türkiye ise en alt sıralarda yer aldı.

[caption id="attachment_1550787" align="aligncenter" width="832"]Grafik: El Cezire Grafik: El Cezire[/caption]

İşte detaylı sonuçlar:


[old_news_related_template title="PISA 2015 sonuçları: Türkiye okuduğunu anlamıyor!" desc="Dün gece açıklanan PISA 2015 sonuçlarına göre Türkiye, bilim, matematik ve okumada OECD ortalamasının altında kalarak, 2003 yılı gerisine düştü. Sonuçları sozcu.com.tr'ye değerlendiren uzmanlar, Türkiye'nin okuduğunu anlamadığını, eğitim sisteminin komada olduğunu belirterek, daha az eğitimli, becerikli bir neslin geldiğine dikkat çekti." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2016/12/ogrenci_kotu_shutter.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2016/egitim/pisa-2015-sonuclari-turkiye-okudugunu-anlamiyor-1551310/"]

Bilim:


OECD ülkelerinde eğitim gören öğrencilerin yüzde 7.7'si bilim konusunda testte en yüksek sonuçları aldı. Singapur'da 4 öğrenciden 1'i, Tayvan, Japonya, Finlandiya'da 7 öğrenciden 1'i de bu seviyede.

20 ülkede ise öğrencilerin sadece yüzde 1'inden azı en yüksek notları aldı. Bu ülkelerden biri de Türkiye. Türkiye'de bu oran yüzde 0,3 seviyesinde. Finlandiya, kız öğrencilerin bilimde erkek öğrencilerden daha başarılı olduğu tek ülke. OECD ülkelerinde erkek öğrencilerin yüzde 25'i, kız öğrencilerin yüzde 24'ü ileride bilim ile ilgili bir işte çalışmak istediğini söylüyor. Kız öğrencilerin çoğu sağlık sektöründe çalışmak istediğini belirtirken, erkek öğrencilerin çoğu ise bilişim ve iletişim teknolojilerin ya da mühendislik alanında çalışmak istiyor.

2

Matematik:


Singapur, Hong Kong (Çin), Makao (Çin) ve Tayvan matematik konusunda başı çekiyor. Japonya'daki öğrencilerin performansı ise OECD ülkeleri arasında en iyisi. Türkiye'deki öğrencilerin matematik testindeki başarı ortalaması OECD ülkeleri ortalamasının altında. Türkiye'nin başarı seviyesi Birleşik Arap Krallığı, Şili, Moldova, Uruguay, Karadağ, Trinidad ve Tobago, Tayland ve Arnavutluk ile benzerlik gösteriyor.

[caption id="attachment_1550786" align="alignleft" width="665"]Grafik: El Cezire Grafik: El Cezire[/caption]

Okuma:


Singapur, Hong Kong (Çin), Kanada ve Finlandiya okumada en iyi performansı gösteren yerler oldu. İrlanda, Estonya, Güney Kore, Japonya ve Norveç de OECD ortalamasının üzerinde kalırken, 41 ülke OECD ortalamasının altında kaldı. OECD ülkeleri arasında Kanada ve Finlandiya başı çekiyor, Türkiye ve Meksika ise en sonda yer alıyor.

[old_news_related_template title="Eğitim-Sen: MEB-Diyanet işbirliği ile eğitimi dinselleştirme adımları hızlanıyor" desc="Nevşehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile İl Müftülüğü ile arasında, 'toplumda dini bilinç oluşturulması' amacıyla 'Eğitimde İşbirliği Protokolü' imzalandığına dikkat çeken Eğitim-Sen, eğitim sisteminin iktidarın siyasal-ideolojik hedeflerine uygun olarak biçimlendirildiğini vurguladı." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2016/12/egitim_sen_logo.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2016/egitim/egitim-sen-meb-diyanet-isbirligi-ile-egitimi-dinsellestirme-adimlari-hizlaniyor-1549731/"]

OECD 2016 RAPORU: ÖĞRENCİLERİN PERFORMANSI NİYE DÜŞÜYOR?


Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) ülkeleri başta olmak üzere, dünya ekonomisinin yüzde 80’ini temsil eden 64 ülkedeki 15 yaş grubu öğrencilerin eğitim durumu incelendi ve 2012’de yayımlanan PISA sonuçlarını öncekiler karşılaştırarak bir 2016 Şubat ayında rapor hazırladı.

Raporda Türkiye, tüm alanlarda OECD ortalaması altında kalsa da, değerlendirmelere ilk kez katıldığı 2003’den bu yana Matematik'te iyileşmekte olduğu belirtiliyor.Brezilya, Almanya, İtalya, Meksika, Polonya, Portekiz, Rusya, Tunus ve Türkiye’nin 2003 ve 2012’deki matematik performansı düşük öğrenci sayısını OECD ortalamasını yakalayamasa bile en fazla azaltan ülkeler olduğu belirtildi.

[caption id="attachment_1090274" align="alignnone" width="650"] PISA sınavındaki Matematik sonuçlarına  baktığımızda Türkiye’nin Matematik okur-yazarlığı konusunda ne kadar geride kaldığını üzülerek görmekteyiz.[/caption]

ZEKA DEĞİL SİSTEM VE YÖNTEM PROBLEMİ VAR!OECD raporunu değerlendiren Hacettepe Üniversitesi Matematik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Adnan Tercan, matematik öğretiminde zeka problemi değil sistem ve yöntem problemi olduğunu söyledi. Prof. Dr. Tercan sözlerini şöyle sürdürdü,

MÜFREDAT, ÇOCUĞUN DÜNYASINA HİTAP ETMELİ!


15 yaş grubu öğrencilere yaşlarının üstünde matematik eğitimi veriliyor. Matematikte öğrenciye her şeyi bir anda verelim anlayışı var. Her şeyi verelim derken öğrenciye gıdım gıdım matematik veriyoruz. Öğrenci de bunun altından kalkamadığı için matematikten soğuyor. Çocuklarımız zeki ancak müfredat hafifleştirilerek çocuklar için daha sevimli hale getirilmeli. Öğrencinin daha kolay anlaması için matematik görselleştirilmeli. Müfredat çocuğun dünyasına hitap etmiyor, matematiği çocuğun dünyasına hitap edecek şekle getirmek gerekiyor. Ağır bir matematik müfredatı yerine yaş grubuna göre eğitim yapılmalıdır.



[old_news_related_template title="CHP'li Tanrıkulu, OECD'nin PISA sonucu için Meclis Araştırması istedi" desc=" CHP İstanbul Milletvekili Sezgin Tanrıkulu, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü'nün (OECD) üç yılda bir hazırladığı Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı'nda (PISA) 2015 sonuçlarında Türkiye'nin sondan ikinci olması nedeniyle TBMM Başkanlığına Meclis Araştırma Komisyonu kurulması için önerge verdi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2016/12/sezgin_tanrikulu_dha.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2016/egitim/chpli-tanrikulu-oecdnin-pisa-sonucu-icin-meclis-arastirmasi-istedi-1551412/"]

 

"ÖĞRETMENLERİN DE KENDİLERİNİ GÜNCELLEMESİ GEREKİYOR"


Öğretmenlerin de matematik öğretirken kendilerini güncellemesi gerekiyor. Derste kitabı anlatır geçerim mantığına son verilmeli. Çocuklar oyun hamuru gibidir, dillerinden konuşarak eğitim verilmeli. Öğrenci Türkçe, fen öğretmeninden korkmaz ama okulun en sevecen öğretmeni de olsa matematik öğretmeninden korkar. Çünkü karşısında yaş grubuna uygun olmadığı için yapamadığı bir matematik var.”