“İnsanlar yaşadıkları felaketleri alışverişle atlatmaya çalışıyor” diyen Hernandez, dünyada da Türkiye’de de durumun böyle olduğunu, Türk insanının da modayı yakından takip ettiğini vurgulayarak, negatif olaylar sonrası satışların düşmediğini belirtti.

DARBE BİZİ KORKUTMADI


80 milyar dolarlık kişisel servetiyle dünyanın en zenginleri listesinde ilk sırada yer alan Amancio Ortega’nın sahibi olduğu ve bünyesinde Zara, Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home ile Uterqüe gibi markalarını bulunduran İspanyol perakende devi Inditex’in İletişim ve Kurumsal İlişkiler Genel Müdürü Hernandez, darbe girişiminin ve terör olaylarının Türkiye’ye bakışlarını etkilemediğini de ifade etti.

Hernandez, “Darbenin ardından Türkiye büyükelçisi merkezimize geldi. İstanbul’daki ofisimizle de yakın temas halindeydik. Durumun haberlerde gösterildiği gibi olmadığını gördük. İnternetten satış projemizi de ertelemeyi hiç düşünmedik. Türk insanı çok çabuk normal hayata dönüyor. Satışlarımız negatif etkilenmedi. Türkiye’deki operasyonumuz her yıl yüzde 10-15 büyüyor. Türkiye’de modayı devamlı takip eden bir kitle var” değerlendirmesini yaptı.

92 ülkede faaliyet gösteren grup içerisinde Türkiye’nin en iyi performans gösteren 5 ülkeden biri olduğunu belirterek, online satış yaptıkları ülke sayısının 41’e ulaştığını söyledi.
Hernandez şöyle konuştu: “Türkiye en iyilerimizden biri. Türkiye’den çok şey öğreniyoruz. Her şey iyi olsun istedik. 5 Ekim’de ilk olarak Zara markası ile online satışlara başlıyoruz. Takip eden zamanlarda diğer markalarımız da online satışa başlayacak. Türkiye’de elegan ve talepkar bir müşteri var. Mağazalardaki başarımızı online’da da yakalayacağımıza inanıyoruz.”
Grubun 92 ülkede 7 bin 96 işletmeye ulaştığını, bunların 39’unun online mağazaya sahip olduğunu belirten Hernandez, Türkiye’de online pazara girişte bu kadar geç kalmalarını sebebini “doğru zamanı bekledik” şeklinde açıkladı.

MADE IN TURKEY İMZASI


Inditex Türkiye Sürdürülebilirlik Ülke Müdürü Murat Akkün, Türkiye’nin özellikle dokuma ve örme ürünlerde çok iyi bir tedarikçi ülke olduğunu belirtti. Akkün, “Kuruluş olarak dokuma ürünlerinin yaklaşık yüzde 35’ini Türkiye’den tedarik ediyoruz. Türkiye’den giden ürünler Made in Turkey etiketi ile Avrupa’da satılıyor. Türkiye’de her yıl ortalama yüzde 10-15 büyüyoruz. Inditex içerisinde Türkiye’nin payı yüzde 15’in altına hiç inmedi. Alımlar artarak büyüyor” dedi.