Ferrero Türkiye Genel Müdürü Azmi  Gümüşlüoğlu, “Çikolata sektörü için yüzde 7’lik büyüme bekliyoruz. Türkiye açısından gelecek birkaç yıl için kapatılması gereken bir mesafe var. Güçlü ekonomilerin hepsinde iç pazarın ihracatla birlikte ekonomiyi desteklemesi gerekiyor” diye konuştu.

Ferrero’nun küresel ölçekte kullanılan fındığın yüzde 90’ını da Türkiye’den satın aldıklarını kaydeden Gümüşlüoğlu, yılda 1 milyar kavanoz satış yaptıklarını ve Türk fındığının elçisi olduklarını dile getirdi. Türk fındığının hem sanayiye çok uygun olması hem de tüm dünya hasadının yüzde 70’ini oluşturması nedeni ile ikamesi zor bir ürün olduğuna dikkat çeken Gümüşlüoğlu, “Türkiye’de üretilen ürün mekanizasyondan maalesef uzak. Bu nedenle Şili’deki üretimin üçte bir randımanı ile üretiliyor. Oltan Gıda’yı fındık ticareti için değil, fındığa ihtiyacımız olduğu için aldık” dedi. Gümüşlüoğlu, bu yıl Türkiye’de 1 milyar Euro’nun üzerinde ciroya yapacaklarını bildirdi.

HALKA AÇTI


Azmi Gümüşlüoğlu, Nutella üzerinden devam eden palm yağı tartışmalarına değindi. Manisa İl Tarım Müdürlüğü tarafından denetlendiklerini ve yüksek not aldıklarını belirten Gümüşlüoğlu, yaşanan gelişmelerin ardından fabrikaların kapısını halka açtıklarını kaydetti. Gümüşlüoğlu, “200 kişiye fabrikamızı gezdirdik” dedi.