Kia’nın yeni C segmenti Crossover hibrit SUV’u Niro, 3,8 lt./100km yakıt tüketimi ile dizellere meydan okuyor. Bu başarısı ile Guinness Rekorlar Kitabı’na giren araç, 123 bin 900 liralık fiyatı ve Türkiye’nin C segmenti SUV’daki ilk hibrit olmasının dışında ve bir çok ‘En’i de beraberinde getiriyor.

Güney Koreli otomobil üreticisi Kia yeni C segmenti crossover hibrit modeli Niro’yu bu hafta Türkiye’de satışa sunuyor. Tanıtım toplantısında bir konuşma yapan ve sorularımızı cevaplandıran Çelik Motor Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Özgür Maraş, hibrit Niro modelinin Türkiye pazarı için markaları adına segmenttinde de bir ilk olduğunu belirterek, “Dünya pazarları için yapılan araştırma gösteriyor ki, 2023 yılına kadar dizel araçların yüzde 55’lik ağırlığı yüzde 41’lere geriliyor. Benzinli araçlar ise çok az bir farkla yüzde 41’den yüzde 40’a gerileyecek. Dizeldeki bu düşüş hibrit araçlara kayıyor ve hibritin bugünlerde yüzde 3 olan pazar payı yüzde 19’lara yükselecek. Kia için bu yeni değil. Bu konuda 30 yıllık bir geçmişe sahip. Elektrikli ve hibrit motorlu araçlar üzerinde çalışma ve teknolojik gelişmeler tüm hızıyla sürüyor” dedi.

icerdedede

HİBRİTTE İLK MARKA OLACAĞIZ

Türkiye’nin de hibrit araçlarlarla ilgili gelişmelere kayıtsız kalamayacağını ve bu konuda da iddialı oldukları söyleyen Özgür Maraş, “Hibrit denince akla gelen ilk marka olacağız. Özellikle Niro’nun Avrupa’da 6 aylık performansına baktığımızda 37 binlere varan satış adetleriyle bunu görebiliyoruz. Çevre bilinci, vergi avantajı ve düşük tüketim ile hibritler artık tüketici tercih sıralamalarında ilk sıralarda. Kia olarak 2023 yılına kadar hibrit ve elektrikli 11 yeni model satışa sunulacak” açıklaması yaptı.

PERAKENDE SATAN MARKAYIZ


2010 yılında Kia markası olarak sattıkları araçların yüzde 90’a varan oranlarda filo şatışı olduğunu belirten Kia Grup Direktörü Ayşe Tuncel ise, “Türkiye’de marka algımız adeta bir sıçrama yaşadı. Geçen 7 yılda filo oranımız yüzde 30’lere kadar geriledi. Bu yüzde 30’luk payın sadece yüzde 20’si kendi şirketimis olan Garenta’ya ait. Bu yıl ise Garenta’nın payı yüzde 10 civarında kalacak. Artık satılarımızda yüzde 70’in üzerinde perakende. Türkiye’de ise son beş yılda yüzde 44 büyüme ile yüzde 2’lik Pazar payı hedefliyoruz. Bu da marka olarak bize çok şey kazandırıyor. 15. sırada başladığımız marka algısı sıralamasında önümüzde iki yılda ilk 10 arasında olacağız. Bizi diğer markalardan ayrıştıran en önemli faktör, fiyat fayda oranımız. Diğer markalardaki ekstra donanımlar, bizde en alt paketlerde bile standart sunuluyor. Böylece hem müşterilerimize, hem de bayilerimize çok daha karlı çıkma fırsatı yaratıyoruz. Globalde de 8 yıldır aralıksız büyüyen bir markayız. Kia Avrupa pazarında yüzde 2.7’lik pazar payına sahip. Sadece geçen yıl yüzde 6.4’lük bir büyüme gerçekleştirdi. Marka değeri sıralamasında ise 100 marka arasında 69’uncu sıradayız ve sürekli yükseliyoruz” dedi.

iceredededededed

REKORTMEN HİBRİT NİRO’DA

Tek motor, tek donanım, tek fiyat... ABD’yi uçtan uca en düşük yakıt tüketimiyle geçerek, resmi olarak Guinness Rekorlar Kitabı’na giren hibrit SUV Niro, Türkiye’de 123 bin 900 liralık fiyatla satılıyor. 3,8 lt/100km yakıt tüketimi ile sınıfının en tutumlu ve çevreci ürünü olarak öne çıkan Niro’nun paralel hibrit sisteminde 1,6 litre hacimli direkt enjeksiyonlu benzinli ve lityum-iyon polimer batarya ile 32 kW elektrikli motoru 141 biygirlik bir güç sunuyor. Gücünü altı kademeli çift debriyajlı şanzımanla ön tekerleklere aktaran Niro, sadece 88gr/km CO2 emisyon salımı gerçekleştiriyor. 9 farklı renkle tercih edilebilen Niro’da, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, ısıtmalı koltukları ve geri görüş kamerası, sunroof ve 18 inç alaşım jantlar standart sunulurken, kablosuz akıllı telefon şarjı ve220 V’luk priz girişi ile tüm elektronik aletler şarj edebiliyor. Euro-Ncap’den 5 yıldız alan ve 5 yıl garanti onarım güvencesi sunan Niro’nun Plug-in versiyonu da yılın son çeyreğinde tüm dünya ile birlikte aynı anda Türkiye’de olacak. Niro’nun bu yıl satış hedefi 500 adet olarak açıklandı.