Ford’un mini otomobili Figo’nun Hindistan’daki reklamı büyük tepki alınca şirket geri adım atarak özür dilemek zorunda kaldı. Şirketten yapılan açıklamada ‘Bu karikatürlerin hiçbir zaman yaratılmaması gerekiyordu’ denildi.

Reklamın sloganı da aynı şekilde dikkat çekiyor. Sloganda ‘Endişelerinizi arkada bırakın’ diyor.

Ford’un Fiesta modelinin Hindistan pazarı için uyarlanmış versiyonu olan Figo, Amerikan kökenli şirketin başına dert oldu. Ford Hindistan İnternet sitesinde yayınlanan 3 reklam görselinden 2 tanesi kadınların bagaja konulduğu cinsel bir temayı konu ediniyor.



JWT Hindistan reklam ajansının çalışması olan bu görseller cinsellik içerdiği için Ford’un bölgedeki itibarını oldukça zedeledi.

Henüz gazetelerde, dergilerde veya billboardlarda yayınlanmamasına rağmen adeta ışık hızıyla tüm Hindistan’a yayılan görseller, ülkede gündemin en üstünde konumlanırken Birleşmiş Milletler de bu olayı ciddi bir ulusal problem olarak değerlendirdi.

“Endişelerinizi arkada bırakın” sloganı ile 3 çekici bayan çizgi karakterini yeni Ford Figo’nun bagajında elleri ve ayakları bağlı olarak gösteren reklam görsellerin ilki eski İtalya Başbakanı Silvio Berlusconi’nin arkaya bakarak gülümsemesini resmederek politik hayatındaki seks skandallarına manidar bir gönderme yapıyor.



İkinci görselde ise ünlü Reality Show yıldızları Kardashian kardeşleri bagajda elleri ve ayakları bağlı şekilde taşıyan Hilton Otellerinin varisi Paris Hilton yer alıyor.

Üçüncü ve son reklam görseli ise aralarından en masum olanı; direksiyon başında oturan efsanevi Formula 1 pilotu Michael Schumacher, genç rakipleri Fernando Alonso, Lewis Hamilton ve Sebastian Vettel’i bagaja bağlayarak koymuş izlenimi veriyor.

Geçtiğimiz yılın son aylarında 23 yaşındaki bir kadının Yeni Delhi’de tecavüze uğrayarak katledilmesinin ardından gelen reklam tüm Hindistan halkını şoka uğrattı. Hindistan hükümetinin tecavüz olaylarına karşı getirdiği yeni yasalar ile cezalar arttırılırken, Ford Hindistan yaptıklarının yanlış bir hamle olduğunu kabul etti.



Ford Hindistan ardından şöyle bir açıklama yaptı:

“Ford Hindistan olarak reklam partnerimiz ile birlikte yaptığımız bu reklam çalışmasından duyduğumuz pişmanlığı dile getirmek istiyoruz. İnternet sayfamız üzerinden yayınlanan bu reklamların Ford şirketinin profesyonelliğine uymadığını geç de olsa anladık. Ford Hindistan’ın reklam partnerleri ve tanıtım çalışmalarını tekrar gözden geçireceğini bildirir, tüm Hindistanlılardan özür dileriz.”
Kaynak: arabalar.gen.tr