Cumhuriyet gazetesinin haberine göre; iddianame aşamasına gelinen Yüksek Hızlı Tren Soruşturması dosyasını, Deniz Feneri dosyasını kapatan savcı olarak tanınan Ankara Cumhuriyet Başsavcıvekili Harun Kodalak’ın bizzat yürüteceği öne sürüldü. Soruşturma dosyasında milyonlarca liralık yolsuzluk, rüşvet ve ihaleye fesat karıştırmayla birlikte çok sayıda suç unsuru bulunuyor. 22 Temmuz 2004 tarihinde gerçekleşen hızlı tren faciasında toplam 230 yolcudan 41’i hayatını kaybederken, 80 kişi de yaralanmıştı.
Son 4 yıl inceleme altında
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, TCDD’nin Yüksek Hızlı Tren (YHT) ihalelerini inceleme altına aldı. Savcılık tarafından “Suç örgütü kurmak, yönetmek, ihaleye fesat karıştırmak ve rüşvet” suçlamalarıyla başlatılan soruşturma kapsamında TCDD 1. Bölge Müdürlüğü, 2. Bölge Müdürlüğü ve YHT Müdürlüğü tarafından son 4 yıl içerisinde yapılan tüm ihalelerin incelendiği belirtildi. Bugüne dek yapılan incelemeler ve müşteki ifadeleri ile yapım ihalelerine katılan 5-10 firmanın gizli anlaşma yoluna gittiklerinin ortaya çıkarıldığı kaydedildi. Şirketlerin kurum içerisindeki bağlantıları sayesinde ihale öncesi avantaj sağladıkları ve kamu ihalelerinde olması gereken objektif ve serbest rekabet koşullarının oluşmadığı aktarıldı. Soruşturma şüphelilere ait GSM hatlarının dinlenmesi sonucu elde edilen ses kayıt çözüm tutanaklarının tetkiki, yapılan istihbarat çalışmaları ve açık kaynaklardan yapılan araştırmalar kapsamında yürütülüyor.
1 milyon TL’lik bağış
Soruşturması kapsamında Tatvan-Van (Van Gölü Feribot Müdürlüğü) bünyesinde kullanılmak üzere “2 adet 50 vagon taşıma kapasiteli feribot alımı” ile bunlara “iskele onarımı” ve “tevsii bakım onarım” işi ihalesinde uygunsuzluk tespit edildiği öne sürüldü. 120 milyon TL civarında bir bedelle verilen ihalenin iptali ile ilgili dava sürerken, TCDD Genel Müdürü Karaman’ın talimatları ile firma yetkililerinin TCDD Vakfı’na 1 milyon TL’lik bağış yapmaları üzerine iptal edilen işe devam etmelerinin sağlandığı iddia edildi. (Cumhuriyet)