Mehtap Ö. ERTÜRK

Altı ayda 12.3 milyar liralık gelir elde eden, dünyaca ünlü spor kulüplerine sponsor olarak 25 milyon dolar harcayan THY, sıra şehitlere gelince cimrileşti. Ücretsiz bileti şehit ailelerine çok gören THY yüzde 20 indirimle yetindi

Dünyaca ünlü spor yıldızları Messi ve Kobe Bryant ile çekilen reklam fimlerine milyonlarca dolar harcayan Türk Hava Yolları’nın (THY) şehit ailelerine uyguladığı yüzde 20’lik uçuş indirimi şaşkınlık yarattı. Şehit Aileleri Federasyonu’nun da yetersiz bulduğu bu indirimin yoksul olan aileler için anlamsız olduğu belirtildi.



THY’NİN KÂRI 6 KAT ARTTI

THY Basın Müşavirliği’nden yapılan açıklamaya göre, THY ve AnadoluJet iç hat ortaklığı seferlerinde 2330 sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun kapsamında belirtilen hallerde şehit olanların eşleri, anne ve babaları ile evli olmayan ve 25 yaşını doldurmamış çocuklarına indirim sağlanacak. Promosyon biletleri uygulama kapsamı dışında tutuldu.
Manchester United, Borussia Dortmund ve Barcelona gibi dünyanın en büyük kulüpleriyle sponsorluk anlaşması imzalayarak adını tüm dünyaya duyuran THY’nin, yılın ilk yarısında satış gelirleri önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9.2 artarak 12 milyar 303 milyon TL’ye ulaştı. 2014 yılının ilk altı ayına göre yüzde 68 daha iyi performans sergileyen şirket, akaryakıt fiyatlarında ve döviz kurlarında yoğun dalgalanmalarına rağmen 6 kat artışla 1 milyar 35 milyon TL net kâr açıkladı.

25 MİLYON DOLAR VERDİ

Futboldan, golfe, basketboldan tenise kadar birçok alandaki sponsorluklarıyla dikkat çeken şirketin Avrupa’da birkaç takımla daha sponsorluk için görüştüğü açıklandı. 2015-2016 Sezonu’ nda da Avrupa maçlarında Galatasaray’ın forma sponsoru olurken, tarihinde ilk kez bir marka ile isim sponsorluğu anlaşması gerçekleştiren Euroleague Basketball ile de 2010 yılında adım attıkları stratejik işbirliğine 2020 yılına kadar devam kararı aldı. Bu yıl için 200 milyon dolarlık tanıtım bütçesi ayıran şirketin, sponsorluklar için 25 milyon dolar harcayacağı açıklandı.
Şirket, Borussia Dortmund, Feyenoord, Marsilya gibi takımlara da sponsor. THY’nin NBA’in ünlü basketbolcusu Kobe Bryant ile sponsorluğu bitirdi. Ünlü futbolcu Messi ve Didier Drogba ile bireysel sponsorluğu ise devam ediyor. THY, 2012’de Messi ve Bryant’ı 100 milyon dolar harcayarak aynı reklamda oynatmıştı.

‘İndirim yetersiz fazlasını beklerdik’


Şehit Aileleri Federasyonu Başkanı Hamit Köse, gerek bayram dönemlerinde gerekse süresiz olarak pek çok firmanın şehit ailelerine özel uyguladıkları kampanyaların çok önemli olduğunu ifade etti. Köse, “Elbetteki bu tür indirimler bizi memnun eder. Fakat THY’nin uygulaması yeterli değildir. Acılı olan ailelerin sevdiklerine kavuşmak için bir fırsat olabilecek olan bu şekildeki bir indirim yetersizdir. THY’den yüzde 20’den daha fazlasını bekleriz” dedi.