BAŞBAKAN Yardımcısı Veysi Kaynak, Osmaniye'de Türkmen kökenli ailelerin barındığı Çadır Kentin, 2016 yılı içerisinde Konteynır Kente dönüştürme kararı alındığını söyledi.
Cumhuriyet Meydanında düzenlenecek olan 'Milli İrade ve Demokrasi Mitingi'ne kartılmak üzere kente gelen Veysi Kaynak, ilk olarak Cevdetiye Kampını ziyaret etti. Başbakan yardımcısı Kaynak'ı kamp girişinde, Osmaniye Valisi Kerem Al, Milletvekilleri Suat Önal, Mücahit Durmuşoğlu ve protokol üyeleri karşıladı. Kamp ile ilgili brifing alan Başbakan Yardımcısı Kaynak, daha sonra basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.
KAMPTA 9 BİN 41 KİŞİ YAŞIYOR
Osmaniye'de ki kampın 7 eylül 2012 tarihinde kurulduğunu ve yaklaşık 9 bin 41 kişinin yaşadığını kaydeden Veysi Kaynak, "Bunun büyük çoğunluğu Bayırbucak Türkmeni kardeşlerimiz, bir kısmı ise diğer mültecilerimiz. Şu anda eğitim çağındaki çocuklarımızın yüzde 90'ını ortaokul seviyesine kadar eğitiyoruz. Bu kampta yine geçtiğimiz bu süre içerisinde bir ay sonra 4 yıl olacak, 1041 doğum gerçekleşmiş, 167 ölüm vakası meydana gelmiş. Yine burada ayrıca 240 özel himayeye muhtaç çocuğumuz bulunmaktadır. Geldiğimiz nokta itibariyle çadır kentte yaşamanın ne kadar zor olduğunu ve bunun daha fazla sürdürülemez olduğunu biliyoruz. Bizler Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti olarak bir yandan dış politikamızı, Suriye'de demokrasinin, insan haklarının, hukukun üstünlüğünün ve toprak bütünlüğünün sağlandığı bir Suriye'nin yeniden ihyasını isteyen bir politika takip ediyoruz. Dış politikamızı bu eksen üzerine oturtuyoruz. Bu insanların bu şekilde hayatlarını idame ettirmelerinin de ne kadar güç olduğunu biliyoruz. Barınma merkezlerinde aşağı yukarı 250 bin Suriyeli kardeşlerimizi misafir ediyoruz. Ama onun dışında 2,5 milyon muhacirde ülkemizde Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kendilerine sağladığı imkanlardan yararlanıyorlar" dedi.
İKİ KATLI KONTEYNIR KENTE DÖNÜŞTÜRÜLECEK
Osmaniye Konaklama tesisinin çadır kentten konteynır kente dönüştürüleceğini belirten Kaynak, "Bu alanda 2016 yılı içerisinde 3 bin 352 adet iki katlı konteynırlar planladık. Burayı Çadır Kentten Konteynır Kente dönüştürmeye karar aldık. 4 tane 16 derslikli okullar yapacağız. 2 sağlık ocağı, 2 cami, 1 rehabilitasyon merkezi, 2 çok amaçlı salon, 2 kütüphane, 6 adet market yapacağız. Ama Türkiye'de bir ilk olacak buradan muhacir kardeşlerime duyurmaktan ben mutlu olacağım. Engelli kardeşlerimiz için Osmaniye'de 168 adet özel dizayn edilmiş konteynırlar yapacağız. Bu kampın toplam kapasitesini 16-17 bin nüfusa çıkartacağız. Bu kampın gerek Osmaniye'mizin ekonomisine, gerekse geçici barınma merkezlerinde 4 yıldan beri zor şartlarda hayatlarını idame ettirmeye çalışan özellikle hanım kardeşlerimize hayırlı olmasını diliyorum" diye konuştu.
AFAT KARTLARINA ARTIK 100 LİRAYA YÜKLENECEK
Barınma merkezlerinde kalan misafirlerin AFAD kartlarına yüklenen paranın 100 Liraya çıkartıldığını duyuran Başbakan Yardımcısı Kaynak, "Türkiye Cumhuriyeti Devleti olarak aylık 85 lira yüklediğimiz AFAD kartlarıyla istedikleri gıdayı muhacir kardeşlerimizin temin etmesine sağlıyoruz. Artık 85 Lirayı 100 liraya çıkartıyoruz" dedi. Kaynak, daha sonra Osmaniye Valiliğini ziyaret etti.