2016 TEOG 2. dönem sınav sorularını ve cevaplarını bugün 2. oturum sona erdikten sonra açıkladı ve tüm TEOG soruları sozcu.com.tr'de yayımlandı. Aşağıda Türkçe, Matematik, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Fen ve Teknoloji, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Yabancı Dil (İngilizce) sınav kitapçıkları için açılan bölümlerde tüm sınav sorularını ve cevap anahtarlarını görüntüleyebileceksiniz.

- TEOG 2016  TÜRKÇE SORULARI BURADA
- TEOG 2016 MATEMATİK SORULARI BURADA
- TEOG 2016 DİN KÜLTÜRÜ SORULARI BURADA
- TEOG 2016 FEN VE TEKNOLOJİ SORULARI BURADA
- TEOG 2016 İNKILAP TARİHİ SORULARI BURADA
- TEOG 2016 YABANCI DİL (İNGİLİZCE) SORULARI BURADA


TEOG SORULARI DEĞERLENDİRMELERİ

Özel SEV İlköğretim Kurumları öğrencilerden aldıkları geri bildirimler ışığında TEOG sorularını değerlendirdi.

Türkçe soruları değerlendirmesi: Türkçe soruları, müfredat kazanımlarına uygunluk gösteren sorulardan oluşmaktadır. Önceki yıllarda olduğu gibi, okuma-anlama becerilerini ölçen sorular ağırlıktadır. Ayırt edici sorular da “sözcük hazinesi; neden-sonuç ilişkisi; paragrafın yapısı, ana düşüncesi, yardımcı düşünceleri; düşünceyi geliştirme yolları; metnin türü ve öznel anlatım”a yönelik bu becerilerle ilgilidir. Dil bilgisi becerilerini ölçen beş soru, sınavın %25’lik bölümünü oluşturmaktadır. “Yazım kuralı, noktalama, eylemin çatı özelliği, cümle türleri, cümlede vurgulanan öge”yle ilgili bu sorularda çelişki ya da bilimsel yanlışlık yoktur. Anlam soruları belli bir birikimi değerlendirirken dilbilgisi soruları ezber bilgiden uzak, bilgiyi yorumlamayı gerektirmektedir. Paragraf sorularında bulunan metinler dil ve anlatım yönünden gayet açık ve anlaşılır şekildedir. Sonuç olarak; niteliği bakımından hedefleri karşılayan bir sınav demek mümkün. Muhakeme ve analiz etme gücü yüksek olan, okuma alışkanlığı edinmiş öğrencilerin zorlanmadan yapabilecekleri bir sınav olarak değerlendirebilir.

Matematik Soruları Değerlendirmesi: Genel olarak sınavı incelediğimizde, önceki yıllara oranla bilginin yanı sıra, akıl yürütme, yorumlama ve ilişkilendirme becerilerinin daha ön planda olduğu seçici bir sınav hazırlandığı görülmektedir. Matematiksel temel kavram ve becerilerinin ölçüldüğü bir sınavdır. Öğrencinin problem çözme stratejilerini kullanmasını gerektiren sorular da bulunmaktadır. Sınavda matematik programında yer alan öğrenme-alt öğrenme alanları ve kazanımlar dışında bir soru bulunmamaktadır. Okuduğunu anlayan, düşünen ve sözel ifadeleri çok iyi yorumlayabilen öğrencilerin başarılı olabileceği nitelikte sorular bulunmaktadır.. Bunun en büyük göstergesi olarak geometri sorularının çizilerek değil sözel ifadeler ile tanımlanarak sorulmasıdır. Geçen yıllardan farklı olarak geometrik cisimler konusunda öğrencilerden kuralları doğrudan ezberlemek yerine, kuralların arkasında yatan kavramlarla ilişki kurmaları beklenmiştir. Sorularda soyut ve somut temsil biçimleri arasında ilişkilendirme yapmaları istenmiştir. Geçen senelere göre geometrik cisimler sorularının ağırlığının ve zorluk seviyesinin arttığı gözlemlendiğinden dolayı bu sınav daha ayırt edici bir sınav olmuştur. Sorular öğrencinin hayal gücünü ve yorum yeteneğini kullanması gereken tarzda seçilmiş eleyici ve kaliteli sorulardan oluşmaktadır.

Din Kültürü Soruları Değerlendirmesi: 2015-2016 Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi dersi TEOG sınavında 8.sınıf müfredatına uygun sorular sorulmuştur. 20 soru içerisinde ağırlık 7 soru ile “ Hz. Muhammed’in örnek kişiliğinde bireylerin kazanması gereken davranışlar”dır. 2 Soru Kur’an-ı Kerim’den ayet ile ilgilidir. 11 soru okuma anlamaya yöneliktir. Kavram bilgisine yönelik sadece 1 soru sorulmuştur.


UĞUR OKULLARINDAN TEOG SORULARI DEĞERLENDİRMESİ

Türkçe Soruları Değerlendirmesi: Öğrencilerden aldığımız bilgiler göre; TEOG-2 Türkçe sınavındaki sorular MEB müfredatına ve kazanımlarına bağlı kalınarak sorulmuştur. 20 Türkçe sorusunun kazanım dağılımının aşağıdaki gibi olduğu öğrenciler tarafından ifade edilmiştir: - Sözcük ile sözün cümleye kattığı anlamlar: 2 Soru - Cümlede anlam ilişkileri, öznel –nesnel anlatım ve cümle ile ilgili kavramlar: 3 Soru -Paragrafta anlam, yapı, yardımcı düşünce, metin tamamlama, soruya yanıt, şiirde konu: 8 Soru - Anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yolları: 1 Soru - Yazınsal türler: 1 Soru - Dilbilgisi kazanımlarından cümlenin ögeleri, eylemde çatı ve karma dil bilgisi: 3 Soru -  Yazım bilgisi kazanımlarından bileşik sözcüklerin yazımı: 1 Soru - Noktalama işaretleri kazanımlarından: 1 Soru Bu sorulardan dil bilgisi soruları genel bilgi düzeyini yoklayacak tarzdadır. Bilgi ve dikkat düzeyi yeterli olan öğrencilerin kolaylıkla yapabileceği tarzdadır. 1. TEOG Türkçe sınavındaki soru sayısıyla benzer niteliktedir. Konu bakımından incelendiğinde 2. Dönemin kazanımları içinde yer alan “cümle türleri ve eylemde çatı” konularına da yer verilmiştir. Anlam bilgisi soruları sınavın büyük bir kısmını oluşturmuştur. 1. Dönem TEOG- 1 sınavındaki soru sayısıyla aynı ölçüde sorulmuştur. Metinlerde açık ve anlaşılır bir dil kullanılmıştır. Metinlerin uzunluğu orta düzeydedir. Anlam bilgisini içeren sorulardan üç ya da dördü öğrencilerin anlam düzeyini ve dikkat yapısını zorlayıcı niteliktedir. Sorular pedagojik anlamda da ölçme değerlendirmeye uygun olmuştur.

Matematik Soruları Değerlendirmesi: Öğrencilerden aldığımız bilgiler göre; Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun ve temel kazanım bilgisi içeren sorular hazırlanmıştır. Soruların konu dağılımı daha çok TEOG 2 Sınavı konularını içermektedir. Milli Eğitim müfredat planındaki TEOG 1 Sınavı konularını içeren sorular da sorulmuştur. Soruyu doğru okuyup okuduğunu anlayan ve yorum yaparak sonuca ulaşılabilecek türden de sorular hazırlanmıştır. Bilginin ve akıl yürütmenin bir arada kullanıldığı sorular da vardır. Sonuç olarak beklenen düzeyde bir sınav oluşturulmuştur.

Din Kültürü Soruları Değerlendirmesi: Öğrencilerden aldığımız bilgiler göre; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sınavındaki sorular MEB müfredatına ve kazanımlarına uygun, açık ve anlaşılır bir dille hazırlanmış. Sınavda hatalı soru yoktur. Genel olarak kazanımlara hakim olan öğrencilerin yapabileceği; zorluk seviyesi orta derecede olan bir sınav oldu. Sorular (iki üç soru hariç) daha çok kazanımlarla ilgili ayet, hadis ve paragraflardan sonuç çıkarmaya yönelik hazırlanmış. Sınavın içeriği; “Kaza ve Kader” “ Zekat, Hac ve Kurban İbadeti” “Hz. Muhammed’in Hayatından Örnek Davranışlar” “ Kur’an’da Akıl ve Bilgi” “İslam Dinine Göre Kötü Alışkanlıklar” konularından oluşmuştur.

Fen ve Teknoloji Sınavı Değerlendirmesi: Müfredata ve MEB kazanımlarına uygun sorular hazırlanmış. A kitapçığı 1. Soruda Profesör Aziz Sancar’ın DNA onarımı ile ilgili güncel bilimsel çalışması sorulmuş. A kitapçığı 4.5. ve 13. Sorular bilgi, deney yorumu ve çıkarım gerektiren sorular olması nedeniyle seçici sorulardı. Soruların çoğunluğu bilgiyi, yorumlama gücü gerektiren sorulardı (Soruların 3 tanesi net bilgi gerektiren sorulardı). Çelişkili soru yoktu. Bizim öğretmenler olarak beklediğimiz ve hep üzerinde en çok durduğumuz tarzda sorular vardı. Soruların 5’i Biyoloji, 10’u Fizik, 5’i Kimya konularını kapsayan sorulardan oluşuyordu. Genel olarak öğrencilerin çok dikkatli olmasını gerektiren sorulardan oluşması nedeni ile zor bir sınav olarak değerlendirilebilir.

İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Sınavı Değerlendirmesi: İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük sorularında daha çok bilgiyi ölçmekten ziyade yorum sorularına yer verilmiş. Genel olarak soruların zorluk derecesinin ilk deneme ile paralel bir şekilde olduğu görülüyor. Sorular daha çok 2. dönem konularından hazırlanmış. Genel olarak orta zorlukta ve öğrenciler tarafından gayet anlaşılır bir şekilde sorulmuş. Çelişkili soruya rastlanmadı. Bu sınavın en zor sorusunun A kitapçığının 1. sorusu olduğu ve çok sayıda öğrencinin bu soruda yanılgıya düştüğü anlaşılıyor.

İngilizce Sınavı Değerlendirmesi: Sorular müfredatın geneline uygun ve daha çok aynı anlama gelen ifadeler üzerinde durulmuş. İlk dönem sınavıyla karşılaştırıldığında daha zorlayıcı ve dikkat unsuru ön plana çıkmakta. Özellikle sözcük bilgisi sınavın genelini etkilemekte. Sorular ağırlıklı olarak birinci TEOG sonrası konuları kapsamakta. Özellikle paragraf soruları zorlayıcı nitelikteydi. Yanıtları eş anlamlı kelimeler ve ifadeler üzerinden bulmak gerekiyordu. A kitapçığı 15 ve 20, B kitapçığı 17 ve 18. C kitapçığı 17 ve 19 D kitapçığı 16 ve 20. soruları ayırt edici nitelikteydi. Özellikle paragraf soruları ve diyalog soruları çıkarım yapmayı gerektirmekte.

TEOG SINAV SONUÇLARI NE ZAMAN AÇIKLANACAK?

TEOG sonuçları bu sene Haziran ayı içinde ilan edilecek ve öğrenciler birinci ve ikinci dönem TEOG not ortalamaları ile devlet okulları ve kolejlere girecekler. Sınavdan aldıkları puanlar yerleştirmelere etkili olacak. Sınavlar sonrasında kayıt işlemleri şimdiden başlamış durumda. Özel kolejler velilere erken kayıt paketleri sunuyor.