Apple halihazırda bünyesinde bulunan mobil reklam platformu iAd‘in satış ekibini dağıtarak platformu kendi kendine işleyebilen bir hizmet haline gelecek biçimde yeniden yapılandırmaya karar verdi.



BuzzFeed’de yer alan habere göre, bu stratejik değişimle birlikte reklam yaratımının yanında satış ve yönetim süreçleri de bizzat yayıncıların kontrolüne bırakılacak. Apple bu değişikliğin ardından reklam gelirlerinden aldığı yüzde 30’luk paydan da vazgeçeceğini açıkladı. Bu da kendi iAd’lerini yöneten yayıncıların bütün geliri içerik üreticilerine bırakabileceği anlamına geliyor.

Apple basın sözcülerinden bugün yapılan açıklamaya göre şirket iAd sistemini satma kararı aldı. iAd Apple'ın sistemi olması nedeniyle iPhone ve iPad'lerle çok daha uyumlu bir şekilde çalışabiliyordu ancak Apple, şirketinin reklamını yapmak isteyen kişilerden çok yüklü bir ödeme istiyordu. Durum böyle olunca kurulmasının ardından sadece 6 sene geçmiş olan iAd, hiç reklam alamamaya başladı ve yavaş yavaş battı.

Bu düşüşü görebilen ve iAd'in yaşadığı düşüş ile ilgili olarak "iAd şirketimizin çok çok küçük bir bölümün oluşturuyor" şeklinde açıklama yapmış olan Tim Cook, iAd'in istediği yükselişi yakalayamadığını üstü kapalı bir şekilde söylemişti. Şimdi de iAd'i satma kararı alan Apple, sistemin daha fazla düşüş yaşamasını ve değerini kaybetmesini istemiyor. Sistemin kime satılacağı belirlenmiş değil ancak Apple tarafından yapılan açıklamalara göre satış için en güçlü aday, iAd'e reklam veren kişiler. Sistemin reklamcılara satılması hem onların reklam yapabilmesini sağlar, hem de iAd sistemi işleriyle alakalı olması nedeniyle bu sistemi almak için gönüllü olabilirler.