The Times'ın edindiği bilgiye göre hükümet, elektrikli arabalar, motosikletler, kamyonetler, kamyonlar ve taksilere sağladığı gibi direkt bir sübvansiyon sağlamayı düşünüyor. Böylece satın alma maliyetlerinin yüzde 25 ila 30 oranında düşmesi bekleniyor.
'DÜZELTİLMESİ GEREKEN BİR EKSİKLİK...'
Whitehall Sarayı'ndan edinen bilgilere göre vergi desteği sağlanmayan tek elektrikli araç türünün Avrupa'nın genelinde oldukça yaygın bir kullanım alanına sahip elektrikli bisikletler olması, düzeltilmesi gereken bir eksiklik olarak kabul ediliyor.
[special_article_template title="" desc="2018’de Hollanda’da satılan tüm yetişkin bisikletlerinin yarısından fazlasını elektrikli bisikletler oluşturuyordu." who="Deloitte'in Ocak 2020 tarihli 'Geleceği Keşfet' adlı raporundan...">
Hükümetin işe bisikletle gidiş-gelişi teşvik ettiği ve mükelleflere bisiklet fiyatlarında yüzde 42 oranında indirim sağlayan planın bir parçası olarak da kabul edilen projenin ilk ayağında vatandaşları bisiklet kullanımına teşvik etmek için 2 milyar pound değerinde bir fon oluşturulmuştu.
Parlamentoda konuya ilişkin bir soru yanıtlayan Ulaştırma Bakanı Chris Heaton-Harris, hükümetin, "E-bisiklet kullanımını başka pek çok ülkede görülen seviyelere hızla artırmak için ulusal çapta bir program hazırladıklarını" dile getirdi.