New York Times gazetesinin, konuyla ilgili 4 kaynağa dayandırdığı haberine göre, Zuckerberg, şirkete ait sosyal medya platformları Whatsapp, Instagram ve Facebook Messenger'daki mesajları tek bir platformda entegre etmeyi planlıyor. Söz konusu platformların ayrı ayrı uygulamalar olarak hizmet vermeye devam edeceğini belirten kaynaklar, şirketin bu değişikliği 2020'nin başında hayata geçirmeyi amaçladığını aktardı. Facebook şirketinin bu değişikliğinin ardından, örneğin bir Facebook kullanıcısı sadece Whatsapp hesabı bulunan başka bir kullanıcıya mesaj gönderebilecek.

ZUCKERBERG WHATSAPP VE INSTAGRAM'A YÖNELİK DURUŞUNU DEĞİŞTİRDİ

Ayrıca, kaynaklara göre Zuckerberg, tüm platformalardaki mesajlara uçtan uca şifreleme sistemini getirmeyi zorunlu kıldı. Böylece iki kişi arasındaki ya da gruplardaki mesajların, sohbetlerin katılımcıları hariç başka kişilerin mesajları görmesi engellenecek. Uçtan uca şifreleme, şu anda Whatsapp'ta kullanılıyor.  Zuckerberg, Whatsapp ve Instagram'ı Facebook bünyesine kattığında bu uygulamaların bağımsız uygulamalar olarak varlığını sürdüreceğinin altını çizse de bazı kaynaklara göre, Whatsapp ve Instagram'a yönelik taleplerin artması nedeniyle Zuckerberg fikrini değiştirdi.

[old_news_related_template title="Facebook ve Twitter hakkında soruşturma başlatıldı" desc="Rusya'da Facebook ve Twitter hakkında soruşturma başlatıldığı açıklandı. Rus yetkililer iki kuruluşun veri yasalarına aykırı hareket ettiği iddiasıyla açılan soruşturmanın devam ettiği açıklandı." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/01/iecrop/facebook-reuters-1_16_9_1548062298.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2019/dunya/son-dakika-facebook-ve-twitter-hakkinda-sorusturma-baslatildi-3204485/"]

Konuyla ilgili Facebook'tan yapılan açıklamada, "Yapabildiğimiz en iyi mesajlaşma deneyimini oluşturmak istiyoruz ve insanlar mesajlarının hızlı, basit, güvenilir ve özel olmasını istiyor. Daha çok mesajlaşma ürünümüze uçtan uca şifrelemeyi getirmek için çalışıyoruz ve insanların aile ve arkadaşlarına ağlar üzerinden daha rahat ulaşmasını düşünüyoruz." ifadelerine yer verildi.

FACEBOOK'UN GÜVENİLİRLİĞİ TARTIŞILIYORDU

Nisanda Londra merkezli Cambridge Analytica adlı veri analiz firmasının, Facebook'un, 87 milyon kullanıcısının hesaplarından izinsiz topladığı kişisel verileri, ABD'de Kasım 2016'da yapılan başkanlık seçimleri ile İngiltere'de Haziran 2016'da gerçekleşen Avrupa Birliği (AB) referandumunu etkilemek için kullandığına dair suçlamalar, küresel ölçekte bir krize yol açmıştı.

[old_news_related_template title="Facebook hakkında şok iddia: Kullanıcıların yarısı sahte" desc="Dünyaca ünlü sosyal paylaşım sitesi Facebook´un sahte hesaplar sorununu yanlış değerlendirdiği ve kullanıcılarının % 50´ye varan oranda gerçek olmayabileceği iddia edildi. İddianın sahibi ise Facebook'un kurucusu Mark Zuckerberg'in Harvard Üniversitesi'nden arkadaşı Aaron Greenspan." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/01/iecrop/facebook-reuters-2_16_9_1548403454.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2019/dunya/facebook-hakkinda-sok-iddia-kullanicilarin-yarisi-sahte-3263257/"]

ABD ve Avrupa'daki düzenleyici kurumlar, Facebook hakkında soruşturma başlatmış, gelişmelerin ardından, ünlü sosyal paylaşım sitesinin hisseleri büyük değer kaybetmişti. Son olarak New York Times gazetesi, Facebook'un, kullanıcılarının kişisel verilerini, rızalarını almadan Microsoft, Amazon, Spotify gibi dev şirketlerle paylaştığı ve bu veri miktarının Facebook'un açıkladığından daha büyük boyutlarda olduğunu iddia etmişti.

[old_news_related_template title="10 years challenge nedir? Yeni Instagram akımı '10 years challenge' nasıl yapılır?" desc="Sosyal medyada 10 years challange fırtınası yayılıyor. Ünlülerin sosyal medya hesapları üzerinden başlattığı 10 years challenge kısa sürede büyük yankı uyandırdı. Peki Nedir bu 10 years challenge nedir, nasıl yapılır?" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2019/01/iecrop/demet-akalinn-t4gb_16_9_1547705451.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/magazin-haberleri/10-years-challenge-nedir-yeni-instagram-akimi-10-years-challenge-nasil-yapilir/"]

Haberde, Facebook'un, kullanıcılarının bilgilerini doğrudan satmadığı, Zuckerberg'in, şirketin ilk yıllarında birçok şirketle anlaşmalar yaparak kullanıcıların verilerine erişim izni tanıdığı ileri sürülmüştü. Netflix ve Spotify da Facebook kullanıcılarının verilerine rızaları dışında ulaştıkları iddialarını yalanlamıştı. AA