THY’nin alt yapı sistemi çöktü; rezervasyon işlemleri aksadı, biniş kartları elle yazıldı, uçaklar rötar yaptı… Yolcular yaşadıkları mağduriyeti sosyal medyadan paylaştı.

THY’DEN AÇIKLAMA

Tepkilerin ardından THY Basın Müşaviri Yahya Üstün sosyal medya hesabından konuyla ilgili iki açıklama yaptı.

Üstün ilk açıklamasında, "Network altyapısında yaşanan sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamalar yaşanmaktadır. Sorunun giderilmesi ve yolcularımızın mağdur olmaması adına gerekli çalışmalar yapılmaktadır. Söz konusu aksaklık için özür dileriz" dedi.

Daha sonra yaptığı açıklamada ise, “Network altyapısı kaynaklı sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamaların giderilmesi için ilgili birimlerimiz çalışmalarını sürdürmektedir. Yaşanan durum hakkında güncel bilgileri paylaşmaya devam edeceğiz” bilgisini verdi.



SEFERLER YAPILMAYA BAŞLANDI

THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, sosyal medya hesabından yaptığı, "İstanbul çıkışlı 19.00 - 22.00 arası Türk Hava Yolları tüm seferlerimiz iptal edilmiştir" paylaşım sonrası şu açıklamaları yaptı:

* Bilgi teknolojileri sistemlerimizdeki meydana gelen arıza ekiplerimizin çalışması ile düzelmeye başlamıştır. Seferlerimizi peyderpey yapmaya devam edeceğiz. Sistem arızasının oluşturduğu mağduriyetten dolayı tüm yolcularımızdan özür dileriz.

Saygıdeğer Yolcularımız; Sistemlerimizi peyderpey devreye alıyoruz. Uçuşlarımız giderek normale dönüyor. İnşaallah bir kaç saat içinde büyük oranda normale dönmeyi hedefliyoruz. Sabrınız anlayışınız için teşekkür ederiz

“OLACAK İŞ DEĞİL”

Öte yandan İYİ Partili Mehmet Aslan da sosyal medyadan tepki göstererek, “Türk Hava Yolları’nın sistemleri çöktü. THY uygulaması ve bilet satış kontuarında şu an işlemler yapılamıyor. Tüm uçaklar rötarlı. Elle yazılıyor biniş kartı. Olacak iş değil. Siber saldırıdan şüpheleniliyor” dedi.