
Bir önceki jenerasyona göre Qashqai'nin farları daha keskin çizgilere sahip. Büyük logonun bulunduğu motor ızgarası
otomobilin sert çizgilerini ve marka algısını belli eden nitelikte. Yan profilde ise otomobilin yeni tasarımlı 19" jantları hemen dikkatini çekiyor. Büyük ebatlı jantlar ve ince profilli lastikler konforu biraz törpülese de sakin kullanımlarda bu durumları pek hissetmiyorsunuz. Özellikle kabinde olan ciddi bir yol, rüzgar ve motor sesi yok!

Arka kısımda ise işler bir önceki versiyonla aynı. Led teknolojili stoplar biraz daha koyu renkte. Aracın içine geçtiğinizde ise yeni üç kollu direksiyon ve deri döşemeli koltuklar hemen dikkatiniz çekiyor. Konsol ortasındaki multimedya ekranı, ön konsol tasarımının aynı kalmış olduğunu belirtmeliyim.

Sürüşe başladığınızda ise otomobilin CVT diye adlandırılan yapıdaki otomatik şanzımanı haricinde farklı bir durumla karşılaşmıyorsunuz. Bu şanzıman alışkın olduğumuz tam otomatik ve çift kavramalı otomatik şanzımanlardan daha hissiz. Ancak maliyet ve ekonomi anlamında daha iyi değerlere sahip olduğunu da belirteyim. 1.6 litrelik Renault ve Nissan ittifakı dizel motor 130 beygir güç üretiyor. Oldukça sessiz, ekonomik ve performanslı biçimde çalışan bu motor tüm ihtiyaçlarınızı karşılamayı başarıyor.

Qashqai ülkemizde 5 ayrı donanım paketiyle satın alınabiliyor. Visia, Tekna, Sky Pack, Design, Platinum Premium Pack. Ayrıca otomobilin 3 farklı motor alternatifi de bulunuyor. 1.2 DIG-T benzinli motor hem düz hem otomatik, 1.5 dCi dizel motor sadece düz, 1.6 dCi motor sadece otomatik vites seçenekleriyle satın alınabiliyor. 4x4 dizel motorlu bir Qashqai alacaksanız, 1.5 litrelik dizel motor ve düz şanzımanla bu otomobili tercih edebiliyorsunuz.

Nissan Qashqai'nin etiket fiyatı 102 bin 900 tl'den başlıyor. Test aracının fiyatı ise 1901 bin 750 tl!