BMD çok katlı mağazacılık, hazır giyim, ayakkabı, kozmetik, aksesuar, ev tekstili ve dekorasyonu, optik, mobilya, küçük mutfak ürünleri gibi alanlarda faaliyet gösteren 400'e yakın markayı temsil ediyor.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan ÖncelÖncel yaptığı yazılı açıklamada, hafta içi çalışma saatlerinin daraltılması, hafta sonları ise sokak kısıtlaması nedeniyle markaların AVM mağazalarında alışveriş saatlerinin yüzde 60'ını kaybettiğini, AVM’lerin ziyaretçi trafiğinde de yüzde 70’lere varan düşüş olduğunu belirterek şöyle dedi:
"Üyelerimiz arasında yaptığımız yılın ilk anketine göre AVM mağazalarında ocak ayı cirolarında ortalama yüzde 50–60 kayıp var. Diğer taraftan yeni yılla birlikte ham madde girdi maliyetleri ve diğer kalemler nedeniyle giderlerimizde önemli artışlar oldu. AVM’lerde cirosu zorunlu giderleri bile karşılayamayan mağaza sayısı her geçen ay daha da artıyor."
Perakende markalarının bazı mağazalarda aylık cirosunun yüzde 10’unu genel gider olarak ödemek zorunda kaldığını belirten Öncel, zarar eden mağazalarda markalara bir defaya özel tazminatsız erken çıkış imkânı verilmesinin tek ve en adil çözüm olduğunu vurguladı.