New York'taki bir ilkokulda görev yapan Alycia Zimmerman, 3. sınıftaki öğrencilerine matematiği öğretmek ve sevdirmek için legoları kullanıyor. Zimmerman bu doğrultuda legoları müfredatına doğrudan dahil etmiş. 2x4 büyüklüğündeki bir LEGO'yu 1 olarak tanımlarken kare parçayı onun 1/2'si, 2x1 parçayı 1/4'ü ve 1x1 büyüklüğündeki parçayı da 1/8'i olarak tanımlamış. Böylece tam, yarım, çeyrek gibi kavramları kolayca görselleştirmiş.

Alycia Zimmerman öğrencilerine dersi daha eğlenceli hale getirmek için legoları kullanıyor.


Bu tip küçük parçalar olunca toplama ve çıkarma işlemleri de doğal olarak kolaylaşmış. Öyle ki 3x2 büyüklüğündeki parçayla 2x1'lik parça birleştiğinde, toplandığında ortaya çıkan sonuç da 4x2'lik bir parça oluyor.



Elmayla armudun toplarsak ne olacağını tahayyül edemiyorken, tahtadaki rakamlar pek anlam ifade etmiyorken birkaç küçük lego parçasıyla her şeyi görebilmek eğitimdeki yaratıcılığı arttırıyor.