Sözcü Plus Giriş

AYSAF, Yeşilköy’de kapılarını açtı

Uluslararası Ayakkabı Yan Sanayi Fuarı (AYSAF), CNR EXPO Yeşilköy’de 60'ıncı kez kapılarını açtı. Yılda iki kez düzenlenen ve Türk ayakkabı yan sanayi sektörünün gelişiminde önemli rol oynayan fuarı 20 bin profesyonel alıcının ziyaret etmesi bekleniyor.

15:20 -
AYSAF, Yeşilköy’de kapılarını açtı

Türk ayakkabı yan sanayi sektörünün en büyük buluşması olan Uluslararası Ayakkabı Yan Sanayi Fuarı (AYSAF), CNR EXPO Yeşilköy'de başladı. Kendi alanında dünyanın en büyük iki fuarından biri olan AYSAF her yıl iki kere düzenleniyor. Taban, ökçe, aksesuar, tekstil, kimyevi maddeler, deri ve suni deri ürünleri gibi sektöre dair tüm teknoloji ve ürünlerin görücüye çıktığı fuar, istihdamın artışı için önemli bir kaynak olan Türk ayakkabı yan sanayiinin tüm profesyonellerini tek çatı altında buluşturuyor. AYSAF, CNR Holding kuruluşlarından Pozitif Fuarcılık, Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme Vakfı (TASEV), Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği (AYSAD) iş birliğinde, Ticaret Bakanlığı ve KOSGEB desteği ile düzenleniyor.

Fuarın açılışında konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, “60'ıncısı gerçekleşen bu fuarda bulunmak oldukça anlamlı. Fuar takvimlerinde bu kadar uzun süre yapılan sayılı fuar bulunuyor. Bu fuarın devamlılığı sektör verimliliğini gösteriyor. Hepimiz bir bütünün parçasıyız. Ayakkabı sanayi sektörü köklü ve vizyonu açık bir sektör. 500 milyon çift ayakkabı kapasitemiz bulunuyor ancak 1 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiriyoruz. Daha yüksek vizyonlara ulaşmamız gerekiyor. Biz ayakkabı sektörünün bütün bileşenleriyle gerçekleştireceğimiz çalışmalarla, uzun vadeli vizyon planıyla ayakkabı sektörünü daha üst seviyelere taşıyacağız.” dedi.

Fuarın açılış töreninde konuşma yapan Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği (AYSAD) Başkanı Ömer Kadir Arpacı ise, “Dünyanın altıncı büyük üretim kapasitesine sahip ülkemizin ihracatını mutlaka 2-3 milyar dolara çıkartmalıyız. Fuarlarımızı düzenleyen ve bizleri her zaman maddi manevi destekleyen, neredeyse sayesinde ülkenin en uygun bütçeli ve verimli fuarlarını yapmamızı sağlayan Ceyda Erem'e teşekkürlerimi iletiyorum. Belki de son 15 seneyi baz alırsak ayakkabıda kullanılan ithal malzeme oranı yüzde 60'lardan günümüzde yüzde 8 -10'lar seviyelerine düştü. İşlenmiş malzeme olarak yan sanayinin de ithal girdisini yüzde 30 oranında hesaplayabiliriz. Sonuç olarak ayakkabı üretimi tam olarak yerli ve milli üretimdir. 60.sını yapacağımız fuarımızın bol bereketli ve yüksek ihracat imkanları sağlayabilecek bir şekilde geçmesini temenni ediyorum” diye konuştu.

Son güncelleme: 15:31 28.11.2018
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more