Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (ACCC) tarafından yayımlanan raporda, Avustralya "reklam teknolojisi" tedarik zinciri aracılığıyla ticareti yapılan reklamlardaki tıklamaların %90'ından fazlasının 2020'de en az bir Google hizmetinden geçtiği belirtildi.
Kurum rekabet karşıtı tutumun önüne geçmek için yeni düzenlemeler getirilmesi çağrısında bulundu.
ACCC Başkanı Rod Sims raporla birlikte yayımlanan bir açıklamada, "Google, reklam teknolojisi hizmetlerini zaman içinde daha az rekabetçi bir reklam teknolojisi endüstrisine yol açacak şekilde işletmek için dikey bütünleşmiş konumunu kullandı" dedi.
[old_news_related_template title="Google'ın drone'larına kuşlar saldırdı" desc="Google'ın drone'larını eve teslimat için kullanan Avustralyalı şirket, kuşların saldırılarına daha fazla dayanamayıp geçici olarak hizmet vermeyi durdurdu." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/09/27/iecrop/drone_teslimat-wingtwitter_16_9_1632741762.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/teknoloji/googlein-dronelarina-kuslar-saldirdi-6673016/"]
[old_news_related_template title="Tepkilere kayıtsız kalamadılar: Instagram Çocuk projesi rafa kalktı" desc="Son dönemde özellikle gençlerin psikolojisini bozduğuna dair haberlerin ve araştırmaların ortaya çıktığı Facebook'tan dikkat çeken bir hamle geldi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/09/27/iecrop/instagram-shutterstock_16_9_1632745909.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/teknoloji/tepkilere-kayitsiz-kalamadilar-instagram-cocuk-projesi-rafa-kalkti-6673154/"]
Avustralya'dan Google uyarısı: Tüketicilere zarar verebilir
Ülkenin tekelleşmeye karşı düzenleyicisi, Alphabet Inc bünyesindeki Google'ın Avustralya'nın çevrimiçi reklam pazarı hakimiyetinin yayıncılara, reklamverenlere ve tüketicilere zarar verebilecek kadar büyük olduğunu belirtti.