BAKIM ÜRÜNLERİ UÇTU
- Kişisel hijyen ürünleri: En büyük artış bu alanda. Bakım ve temizlik malzemeleri, maskeler, dezenfeksiyonlar. Bu tür ürünlerin satışlarındaki artış oranı yüzde 68.

- Puzzle ve bulmaca: Bu alanda işletmeler ve oyuncakçılar memnun. Çünkü, insanlar evde daha fazla vakit geçiriyor. Yap-bozlar veya bulmacalar artık daha çok rağbet görüyor. Puzzle satışları yüzde 26 arttı.

- Bahçe mobilyaları: Homeoffice çalışanlar bahçesini düzenliyor. Yeni mobilyalar alınıyor. Bahçe mobilya satışları yüzde 22 arttı. Bahçe oyuncakları satışları yüzde 53 yükseldi.
- Büro malzemeleri: Evden çalışanlar masa-sandalye gibi büro mobilyalarına ihtiyaç duydu. Artış yüzde 46’yı buldu. Boya satışlarında yüzde 25 ve polyester mobilyalarda yüzde 17.8’lik artış var.
- Kumaş, dikiş-nakış: Ninelerimiz ve annelerimizin yaptığı gibi, dikiş-nakışa merak saranlar da az değil. Kendi perdesini, elbisesini ya da çeşitli giysilerini dikenler, yüzde 38’lik bir artış sağladı.
- Kahve makinesi ve bisikletler: Almanya’da kahve makinesi satışları yüzde 20 yükseldi. Normal bisiklete rağbet arttı. Elektrikli bisikletlerin satışı da yüzde 18 yükseldi.

TAKIM ELBİSE SATIŞI DİPTE
- Takım elbise ve ceket: Coronanın en çok kaybettiren ürünü erkek takım elbiseleri ve ceketleri oldu. Evde kalanlar, homeoffice çalışanlar rahat giysileri tercih etti. Kayıp yüzde 56’yı buldu.

- Bavul ve çantalar: Ülkeler kapandı. Seyahatler düştü ve dolayısıyla bavul ile kabin boy seyahat çantaları da dip yaptı. Bunların satışlarındaki düşüş yüzde 55.

- Navigasyon aletleri: Buradaki düşüş şaşırtıcı. Avrupa içinde çok sayıda aracın artık komşu ülkelere mecbur kalmadıkça gitmemesi, düşüşün bir nedeni. Satışlarda düşüş yüzde 49.
- Dijital kamera, fotoğraf makinesi: Fotoğraf sektörü cep telefonları ile farklı bir alana kayarken, diğer yandan corona ile ağır darbe yedi. Dijital fotoğraf makinesi satışı yüzde 36 indi.
- Lens, bakım ürünü ve sakız: Kişisel bakım ürünleri de kaybetti. Bu alandaki kayıp yüzde 34’e ulaştı. Traş malzemeleri yüzde 6.4 kaybetti, sakız satışları yüzde 11.5 indi.
- Kadın elbiseleri, kostüm ve ayakkabı: Kadın elbiseleri, tek ceket, balo kıyafetleri gibi ürünler yüzde 33, kadın ayakkabıları yüzde 29 kaybetti. Parfüm yüzde 10.9, manikür setleri yüzde 15.1 düştü.