Çanakkale 1915 Köprüsü'nün de yer alacağı projenin adı nedir?
Resmi ismi Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu
Otoyol nasıl bir güzergahtan geçecek?
Kaç paraya mal olacak?
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu projesi 9 milyar 843 milyon TL'ye mal olacak.
Köprüyle birlikte otoyolun uzunluğu ne kadar?
324 kilometre
Çanakkale 1915 Köprüsü ne zaman açılacak?
2023 yılı
Projenin hangi ilde ne kadar yolu var?
- İstanbul ili sınırlarındaki toplam proje uzunluğu: Km: 18
- Tekirdağ ili sınırlarındaki toplam proje uzunluğu: Km: 105
- Çanakkale ili sınırlarındaki toplam proje uzunluğu: Km:170
- Balıkesir ili sınırlarındaki toplam proje uzunluğu: Km: 29
İstanbul'dan otoyola nereden bağlanılacak?
Kınalı – Çanakkale – Balıkesir Otoyolu koridoru, mevcut O-3 (TEM) İstanbul – Edirne
Otoyolu’nun Kınalı-1 Kavşağı bölgesinden başlamakta.
Proje kaç şerit olacak?
Proje güzergahı 3 gidiş-3 geliş olmak üzere toplam 6 şerit olarak planlanmakta.
Hız sınırı ne kadar?
Otoyola giriş ve otoyoldan çıkış kollarında proje hızı 80 km/saat olacak. Topoğrafik ve çevresel koşulların elverişsiz olduğu yerlerde, proje hızı minimum hız olan 50 km/s 'e indirilebilecektir. Bunun dışında otoyolda hız limiti 100km/saat olacak.
Çanakkale 1915 Köprüsü'nün ömrü ne kadar?
100 yıl.
Kısa kısa...
Köprüden geçiş ücreti 15 euro+KDV olacak.
31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşak ile 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak.
Otoyol projesinin tamamlanması için 5 dönümlük 7 şantiye kurulacak.
Proje finansmanının yüzde 20'si öz kaynakla geri kalan yüzde 80'i krediyle karşılanacak.
Çanakkale 1915 Köprüsü orta açıklığı ile dünyanın en geniş köprüsü olacak. Köprünün orta açıklığı 2023 metre olarak belirlendi.
10 soruda Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu
Çanakkale 1915 Köprüsü'nün yer aldığı Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu'nun ÇED raporu komisyonda 21 Ekim tarihinde onaylanarak 10 gün boyunca görüşe çıktı. Sozcu.com.tr ÇED raporunu inceleyerek otoyol projesini 10 soruda özetledi. İşte dev projeyle ilgili merak edilenler.