Osman Gazi 35 dolar + KDV

İzmit Körfezi'nin iki yakası birleştiren Osman Gazi Köpürüsü'nün fiyatı cep yakacak.

Osman Gazi 35 dolar + KDV

Bin 550 metre orta açıklığı ile dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4’üncü asma köprüsü olan, 2 bin 682 metre uzunluğundaki İzmit Körfez Geçişi Köprüsü Mayıs ayı sonunda ulaşıma açılacak. Köprünün geçiş fiyatı ise dudak uçuklatıyor. Vatandaşlar köprüden geçmek için araç başı 120 Türk lirası ödeyecek. 35 dolar + KDV’lik fiyatı ile Osman Gazi Köprüsü, dünyanın en pahalıları arasına girmeye de aday gibi gözüküyor. Alternatif yollar ise köprü fiyatının oldukça altında kalıyor. Körfez güzergahını kullananların köprüyü ne kadar tercih edecekleri şimdiden tartışma konusu oldu. Bakanlık fiyatlandırma konusunda SÖZCÜ’ye özel açıklamalarda bulunarak “Bu tarife gidiş-dönüş içindir. Tek gidiş 25 dolar + KDV’dir” derken, Tüketici Sorunları Derneği Başkanı Aydın Ağaoğlu konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, “Böyle fahiş bir fiyat kabul edilemez. Bu profesyonelce hazırlanmış tüccar hesabıdır” ifadelerini kullandı. sozcu.com.tr anketine katılarak siz de görüşünüzü belirtebilirsiniz.

Kubilay AYDIN – Deniz NEGİŞ / sozcu.com.tr

BAKANLIK’TAN AÇIKLAMA

35 dolar artı KDV olarak açıklanan geçiş ücretinin ayrıntılarına SÖZCÜ ulaştı. 35 doların ‘tek geçiş' mi yoksa ‘gidiş-dönüş' mü olduğu bu fiyata KDV'nin dahil olup olmadığı soru işaretlerine neden oldu. Sözcü'ye konuşan Ulaştırma Bakanlığı'nın yetkilileri ise köprüden tek geçiş fiyatının; 25 dolar artı KDV olduğunu (yaklaşık 85 lira) gidiş- dönüş köprü geçiş ücretinin ise 35 dolar + KDV (yaklaşık 120 lira) olduğunu açıkladı.

FİYATLAR DEĞİŞEBİLİR

Yetkililer “Ancak bu fiyatlar üzerinde uzmanlarımız halen çalışıyor. Ücretler nihai noktasına ulaşmadı” diyerek önümüzde süreçte değişiklik olabileceğine de dikkat çekti.

DÜNYADAN ÖRNEKLERİ

İşte dünyanın en ünlü ve uzun köprülerinden bazılarının fiyatları;

Japonya’daki Akashi Kaikyō Köprüsü – 29 Dolar (1991 metre ile dünyanın orta açıklığı en uzun köprüsü)

ABD Golden Gate Köprüsü = Orta açıklığı 1200 metre, toplam uzunluğu 2700 metre… 
Hızlı geçiş= 6.5 dolar, plakadan 7.5 dolar, birden çok aksı olan araçlar için aks başına 7.5 dolar

Çin – Xihoumen Köprüsü = Orta açıklığı 1650 m. dahil olduğu otobanın fiyatı 1.5 dolar

Danimarka – Storebæltsforbindelsen = En uzun açıklık 1624 m. 2 köprü ve 1 tünelin birleşimi 9758 m standart araba = 35 dolar

Güney Kore – Yi Sun-sin Bridge = Orta açıklığı 1545 m. toplamda da 2260 m. = ücretsiz

Çin – Runyang Köprüsü = Ana açıklığı 1490m otoban ücretine dahil (ücretsiz)

Çin – Dördüncü Nanjing Yangtze Köprüsü = Ana açıklığı 1418 m. toplamda 5,437m = 2 dolar

İngiltere – Humber Bridge = Ana açıklığı 1410m toplamda 2.220m, (3 buçuk tona kadar 2.1 dolar)

Çin – Jiangyin köprüsü= Ana açıklığı 1385m toplamda 3km Araba 2,1 dolar Tır, kamyon = 17 dolar

Hong Kong – Tsing Ma Köprüsü = En uzun açlığı 1377m 3.8 dolar

Norveç Hardanger köprüsü = En uzun açıklığı 1310m 3.5 tona kadar 18 dolar

OSMAN GAZİ KÖPRÜSÜ’NÜN ALTERNATİFLERİ

İDO’nun Körfez’i geçen Eskihisar-Topçular arabalı vapur seferlerinde fiyatlar köprü fiyatının oldukça altında kalıyor. (Bu hatta özel araç içindeki yolculardan ücret ALINMAMAKTADIR)

İDO’nun fiyat tarifesi:

Feribotla geçilecek güzergah ve zaman: ( Ortalama 9 kilometre ve 28 dakika )

KARAYOLU İLE 25 – 30 LİRA ( Ortalama bir benzinli araç ile)

Eğer ücretli yol kullanmak istemiyor ve karayolu ile gitmeyi tercih ediyorsanız da yaklaşık 82 kilometre yol kat etmeniz gerekiyor. Bu kadar mesafe de kurşunsuz benzin kullanan ortalama bir araç ile 25 – 30 lira yakıt ücreti demek…

AÇILMADAN ZAMLANAN DÜNYANIN İLK KÖPRÜSÜ

Körfez Geçiş köprüsünün temel atma töreni 29 Ekim 2010 tarihinde gerçekleştirilmişti. O dönem köprünün geçiş ücreti 35 dolar + KDV olarak açıklanmıştı ve dolar kuru 1.43 civarındaydı. Yani vatandaşlar yaklaşık 60 liraya köprüden geçeceklerdi. Bugün ise 2.82 seviyelerinde olan dolar nedeniyle köprü ücreti 120 liraya denk geliyor.

AYDIN AĞAOĞLU: “PROFESYONEL TÜCCAR ZİHNİYETİ İLE HAZIRLANMIŞ”

Tüketici Sorunları Derneği Başkanı Aydın Ağaoğlu konuyla ilgili Sözcü’ye değerlendirmelerde bulundu. Ağaoğlu, uygulanan fiyat tarifesini çok pahalı bulduklarını belirterek şu ifadeleri kullandı;

“Biz en başından beri yapılanın yanlış olduğunu vurguluyoruz. Devlet tüccar değildir. Seyehat hakkı anayasal bir haktır. Biz vergilerimizi öderken ‘bunlar size yol, su ve elektrik olarak dönecek’ diyenler sözlerini tutmuyor. İnsanlar İstanbul’daki mevcut Boğaz köprülerinin ücretsiz olmasını beklerken böyle fahiş bir fiyatı kabullenmek mümkün değil. Altını çizerek söylüyorum; Bu fiyat düzenlemesi profesyonel tüccar zihniyetiyle hazırlanmış. Sadece köprü ve çevresini değil, gidilecek şehrin güzergahında aracın yıpranma ve yakıt masraflarını da köprü fiyatına eklemişler. Devlet verdiği vaadini tutmalı. Öncelikle İstanbul içindeki köprü ve gişelerde ücret kaldırılmalı”

KÖPRÜNÜN AÇILIŞ TÖRENİNDEN NOTLAR

Törene, Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Davutoğlu, Binali Yıldırım, Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Başbakan Yardımcısı Lütfi Elvan, milletvekilleri katıldı.

Cumhurbaşakın Erdoğan törende yaptığı konuşmada köprünün adını açıklayarak, “Üzerinden geçeceğimiz, geçeceğiniz köprünün adı, istişaremizi yaptık, iştişarelerimiz neticesinde tahmin edin bakalım nedir? Bizler kutlu bir tarihin varisleriyiz. Bu kutlu tarihin mimarlarını geleceğe taşımak böyle bir neslin görevidir. Beraberce değerlendirdik, adını Osman Gazi Köprüsü koyalım dedik. Nasıl uygun mu, güzel mi? Buralar zaten bize Osman Gazi’den miras değil mi, Osman Gazi’den geç Orhangazi ile bütünleş. Ondan sonra orası burası. Hayırlı olsun. İnşallah açılışında da beraber olmak üzere” diyerek köprünün adını açıkladı.

FOTO: DHA

İSTANBUL – İZMİR 3,5 SAAT

Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi, Yüksel, Göçay ortak girişimi tarafından yap-işlet-devret modeli ile yapılan proje bedeli 10 milyar lira olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu, İzmit Körfez Geçişi de dahil olmak üzere 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğa sahip olacak. Otoyol projesi ile güzergah 95 kilometre kısalacak. Proje, Gebze Köprülü Kavşağı mevkiinden başlayıp, İzmir Çevre Yolu üzerindeki Otogar Kavşağı’nda son bulacak. Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun tamamlanmasıyla Marmara ile Ege bölgeleri kesintisiz bağlanmış olacak.

Köprünün açılışında direksiyona Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan geçti. Davutoğlu’da Erdoğan’ın yanında yerini aldı.

DÜNYANIN EN BÜYÜK ORTA AÇIKLIĞA SAHİP 4’ÜNCÜ KÖPRÜSÜ

İstanbul ile İzmir arasında 8-10 saat süren ulaşım 3,5 saate, İstanbul ile Bursa arasında 2,5-3 saat süren ulaşımı 1 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en büyük ayağını oluşturan 2 bin 682 metre uzunluğundaki İzmit Körfez Geçişi Köprüsü bin 550 metre orta açıklığı ile dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4’üncü köprüsü oldu. 7 Ocak tarihinde tabliyelerin montajına başlanırken, 35 metre 93 santim genişliğindeki 113 tabliyenin montajı sağlandı. Köprü, Kocaeli ve Yalova istikametlerine doğru 3’er şeritten oluşurken, bir de hizmet şeridi bulunacak. Asfalt çalışmalarının tamamlanmasının ardından köprü Mayıs ayı sonunda ulaşıma açılacak. İzmit Körfez Geçişi Köprüsü ulaşıma açıldığında İzmit Körfezi’nin etrafını dolaşarak yapılan yaklaşık bir buçuk saat süren yolculuk ile feribotla yaklaşık 1 saat süren geçiş süresi bağlantı yolları ve köprü ile 12 kilometreyi bulan körfez geçişi 6 dakikaya inecek. Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak.

FOTO: DHA

ALTINOVA-GEMLİK OTOYOLU

Köprü ile birlikte Altınova ile Gemlik arasındaki otoyolda açıldı. Altınova-Yalova-Gemlik arasındaki mevcut Devlet yolu 47 kilometre olurken, Altınova ile Gemlik arasındaki 40 kilometrelik otoyol kesiminin trafiğe açılması ile mesafe 7 kilometre kısalacak. 50 dakika süren ulaşım 20 dakikaya düşerken, Yalova ve Orhangazi şehir içindeki trafik de rahatlamış olacak.

TÜRKİYE’NİN TÜM ÖNEMLİ YOLLARIYLA BULUŞUYOR

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, tören alanında yaptığı konuşmada, Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun Türkiye’nin tüm önemli yollarıyla buluştuğunu belirterek, “Bu otoyol sadece İstanbul, İzmir’in değil aynı zamanda Kocaeli, Yalova, Balıkesir ve Manisa’nın otoyoludur. Bu otoyol tüm Türkiye’nin otoyoludur. Neden? Trakya tarafından Edirne-Kınalı-İstanbul otoyolu ile, Ege tarafından İzmir-Aydın otoyoluyla, Marmara tarafından İstanbul-Ankara otoyolu ile birleşen bu proje, Türkiye’nin tüm önemli akslarıyla buluşuyor. İzmit Körfez Geçişi, körfezin etrafında yoğun zamanlarda 1-1,5 saat süren ulaşım süresini 6 dakikaya indirecek. Vakit nakittir demiş büyüklerimiz. Ekonomi bu. Ekonomiden anlamak budur. Vakiti nakde dönüştürüyoruz” dedi.

Projenin tamamının hizmete girdiğinde İstanbul’dan İzmir’e 3,5 saatte gidileceğini ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, şöyle konuştu:

“Milyonlarca vatandaşımız İzmit Körfezi’nden her geçişinde adım adım bu köprünün inşa süresini takip etti. En önemli bir esere şahitlik etmenin ayrıcalık olduğuna inanıyorum. Siz bu ayrıcalığı yaşıyorsunuz. Sizlerle sadece bir şeyi paylaşmanın faydalı olacağına inanıyorum. Bizler inanın 13-14 sene önce bu görevleri üstlendiğimizde çok inanmıştık. Türkiye’nin yüz akı, gurur kaynağı olacak projeleri ülkemize yakıştıramayanlar vardı. Biz bunları yapalım dedik. Yıkmak kolay yapmak zordur. Gençler bugün Türkiye yapıyor. İşte sizler bu inşada çalışan gençlersiniz. Sizler eli molotofla dolaşanlardan değilsiniz. Sizler elinizde laptopla dolaşan gençliksiniz. Elinde kitabı ile dolaşan gençlersiniz. Onun için sizi tebrik ediyorum. Asma köprüyü yapıyoruz, İstanbul İzmir otoyolunu yapıyoruz. 3. köprüyü 26 Ağustos’ta açacağız. Boğazın altına daha önce Marmaray’ı yapmıştık. Şu ana kadar 3 yılda 130 milyon vatandaşımız oradan geçti. Şimdi Avrasya tünelini yapıyoruz, oradan da araçlar geçecek. Nereden yine denizin altından”

Erdoğan, Türkiye’nin bu hizmetleri yapacak iradeye sahip olduğunu ifade ederek, “Bunların hayali bile ulaşamaz bizim yaptıklarımıza. İstanbul’a dünyanın en büyük havalimanını yapıyoruz. İnşallah bu havalimanı bittiği zaman ‘yapamazlar, edemezler’ diyenler, oradan ‘ne gerek vardı köprüye’ diyenlere bir cevap daha verecekler. Kanal İstanbul projesi için çalışmalar devam ediyor. Türkiye bu hizmetleri yapacak iradeye sahiptir. Türkiye dünyaya bir şey gösteriyor. Cumhurbaşkanı, başbakanı, kabinesiyle tüm kadrosuyla adım adım geleceği inşa ediliyor. Türkiye’nin bu yatırımları yapacak yetişmiş insan kaynağı var” diye konuştu.

 

Günün Trend Videosu

Daha fazla göster
Loading...