Yurt dışında da baklavayı iyi bir şekilde tanıttıklarını, katıldıkları fuarlarda Türk baklavasını ziyaretçilere tattırdıklarını, yurt dışı televizyonlar ve sosyal medyada reklamlar verdiklerini, BAKTAD olarak, baklavanın tanıtımı için uluslararası mecralarda girişimlerde bulunduklarını anlatan Yıldırım, "Bu vesileyle geçen yıl hem iç piyasada hem de yurt dışına satış konusunda gözle görülür oranda büyüme kaydettik." dedi.
TURİSTLER YANINDA KİLOGRAM KİLOGRAM GÖTÜRDÜ
Mehmet Yıldırım, 2017 sonunda 20 milyon liralık ihracat rakamına ulaştıklarını belirterek, 2018'in 11. ayı itibarıyla 22 milyon liraya ulaşan ihracatın yılın tamamında 24 milyon liraya çıkmasını beklediklerini kaydetti. Yıldırım, 2018 sonu rakamlarının açıklanması ile yıl genelinde yüzde 10'luk büyüme beklediklerini ifade ederek, "Bu, hem iç piyasadaki tüketim artışı hem de ihracat rakamının artmasından kaynaklandı. Ayrıca, 2018 yılında turizmde rekor kırmamızdan dolayı turistlerin yanlarında kilo kilo baklava götürmeleri de sektörümüzün büyümesine önemli katkı sağladı." diye konuştu. Yılbaşında baklavaya olan talepte artış yaşandığına işaret eden Yıldırım, "Satışlarımız önemli ölçüde arttı. Yılbaşı satışlarımızda yüzde 20 artış yaşandı. Yeni yılı evinde ya da eş, dost, akraba ziyaretlerinde karşılayan tüketiciler baklava almayı ihmal etmedi." dedi.
AA