Domino's, Papa John's ve Sbarro gibi dünyaca ünlü pizza zincirleri gözünü Moskova'ya dikti. Soğuk Savaş'ın sona ermesinin ardından Glastnost ve Perestoraika politikaları ile küresel ekonomik sisteme entegre olan Rusya'da fast food sektörü hala gelişme sürecinde.

Ülkede Domino's'un en çok satan pizasının isminin 'Rus' olmasından fast-food'a bakışı anlayabiliyorsunuz. Domino's'un işletmecisi DP Avrasya öncelikle Moskova ardından ise Rusya'nın devamında büyümek için kolları sıvadı.

dodododood2

RUSYA YÜZDE 30 TÜRKİYE YÜZDE 6.3


Türkiye, Gürcistan, Azerbaycan ve Rusya'daki Dominos'un bayiilik haklarını elinde bulunduran Hollandalı DP Avrasya Türkiye'deki pazarın büyüme hızının keskin bir biçimde düşmesinden dolayı Rusya'ya yöneldi. Mayıs 2016 – Mayıs 2017 arası Rusya'da pizza satışları yüzde 30 artarken Türkiye'de bu oran yüzde 6.3'te kaldı.

Reuters'ın haberine göre; DP Avrasya'nın Rusya departmanının gelişim sorumlusu Elena Ivanova, “Yaptığımız araştırmalar sonucu bölgede yeterli kalitede pizza olmadığını gördük. Bu bize gelişmek için çok iyi fırsat veriyor” diye konuştu.

jones

1.500 ŞUBE AÇMAYI HEDEFLİYORLAR


DP Avrasya Rusya'nın başındaki Güvenç Dönmez ise uzun vadede Rusya'da 1.500 şube açmayı planladıklarını söyledi. Dönmez Moskova'ya 1.200 kilometre uzakta olan Krasnodar'a kadar şube açtıklarını belirtti.

ABD'li Papa Jones da Rusya pazarında oldukça iddialı. Papa Jones'un CEO'su Christopher Wayne, “Moskova'da büyük potansiyel görüyoruz. Önümüzdeki dönemde 40-50 şube daha açacağız” diyor.

192092101209

LİDER SBARRO


Rusya'daki yüzde 4'lük pazar payı ile lider konumda olan ABD'li Sbarro'nun ülke genelinde 88 şubesi bulunuyor.

Ülkedeki ekonomik krizle boğuşan Sbarro'nun yurt dışından malzeme ithal etmesinin sözleşmesinin feshi anlamına gelebileceğinden dolayı zayıf ruble ile satışlar markayı zorluyor.

2014 yılından önce Sbarro da gıdanın yüzde 90'ını yurt dışından ithal ediyordu.