Okullara dini eğitimi yerleştirmek, bütün okulların ders programlarını imam hatip liselerine benzetmek adına Milli Eğitim Bakanlığı, her fırsatta yeni bir uygulamayı devreye sokuyor. Bunlar yapılırken, birçok konu bakanlık bürokratlarının bilgisi dışında gelişiyor. Eğitime göz diken meğer ne kadar çok dini vakıf ve dernek varmış.
Milli Eğitim Bakanlığı, yapması gereken hizmetleri dini vakıflarla protokol imzalatıp yaptırmaya çalışıyor. Daha doğrusu istemeseler de, baskılara dayanamayıp isteklere “evet” diyorlar. 1 milyon öğretmeni bulunan bakanlık, kendi öğretmenine değil vakıfların öğretmenlerine güveniyor olacak ki, “Çocukların zihinlerini bilgiyle doldurarak öğretim yaparken gönüllerini de sevgiyle donatıp onların ahlaklı birer fert olarak yetişmelerini” bir vakfa yaptırıyor.

DİNİ VAKIFLAR EĞİTİME SARILDI

Milli Eğitim Bakanlığı yöneticilerinin üzerinde Hizmet Vakfı, Ensar Vakfı, İmam Hatip Mezunları Derneği, bir öğretmen sendikası alabildiğine etkili... Sultanbeyli Ensar Vakfı, Sultanbeyli Belediyesi’yle işbirliği içerisinde gelecek öğretim yılı, yıl sonu öğretmen seminer çalışması kapsamında “Geçmişten Günümüze Eğitim Modelleri Çalıştayı” düzenledi. Bu çalıştaya, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri hariç tüm öğretmenlerin katılımı zorunlu tutuldu. Çalıştayda bile öğretmenleri ayırıyorlar.
Belediye ve vakıfların görevi öğretmenler için çalıştay düzenlemek mi? Önce kendi işlerini yapsınlar ama karşılarında her dediklerine “evet” demek durumunda kalan eğitim yöneticileri olunca, onlar da bunu alabildiğine kullanıyor. Eğitimi, gerçek eğitimcilere vermezseniz eğitime Ensar Vakfı da Hizmet vakfı da el atar. Geçmişte Fetullah Gülen’in eğitime giriş modelini örnek alanlar, şimdi yine sahnede... Eğer eğitimi eğitimcilere bırakmazsanız yeni FETÖ’lerin ortaya çıkışını da önleyemezsiniz.

O KURULUN HALİ NE?

Ders programlarında yapılan değişiklikleri de perde arkasında vakıflar hazırlıyor, Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu’na da onaylamak düşüyor. Türk milli eğitim sistemine yön veren kurulda eğitim alanında çok deneyimli ve uzman olması gereken isimler bulunması gerekir. Sanki mevcut kurulun görevi, dini vakıfların da desteğiyle bütün okulları imam hatipleştirmek, imam hatipleri daha ayrıcalıklı okullara dönüştürmek, ileri aşamada kız-erkek sınıflarını ayırmak...
Bakanlık üzerinde alabildiğine etkili olan, AKP’ye yakınlığıyla bilinen öğretmen sendikası Eğitim Bir-Sen de bunun alt yapısını açıklamalarıyla hazırlıyor. Halk oylamasında AKP’ye en büyük desteği veren HÜDA-PAR’ın da bu yönde istekleri olduğunu belirtelim.

BİYOLOJİDEN DİN DERSİNE...

Vakıfların önerdiği biçimiyle Ortaöğretim Kurumları Haftalık Ders Dağıtım Çizelgesi değiştirildi. Liselerde haftada bir saat zorunlu olarak okutulan din kültürü ve ahlak bilgisi dersi, 2017-2018 öğretim yılında Anadolu, Fen, Sosyal Bilimler, Güzel Sanatlar, Spor, Mesleki ve Teknik Liseler, İmam Hatip Liseleri’nde haftada iki saate çıkarıldı. Uygulama 9. sınıfta, hazırlık sınıfı bulunan okullarda ise hazırlık sınıfında başlayacak ve kademeli olarak uygulanacak.
Okullarda zorunlu din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin isteğe bağlı olması için davalar açılırken, Milli Eğitim ders saatini artırdı. Zorunlu bu dersin yanı sıra okullarda seçmeli olarak Kur’an-ı Kerim, Peygamberimizin Hayatı, Temel Dini Bilgiler, Osmanlı Türkçesi gibi dersler de bulunuyor.
Bütün liselerde, biyoloji dersi 9. ve 10. sınıflarda haftada 3’er saat zorunlu olarak okutuluyordu. İşte biyoloji dersinin haftalık okutulma süresi 3 saatten 2 saate indirildi. Bu ders 11 ve 12. sınıflarda seçmeli ders oldu. Zorunlu biyoloji dersinden yapılan kesinti, din kültürü ve ahlak bilgisi dersine eklendi.
Tarih dersi 9, 10, 11’inci sınıflarda zorunlu, 12’nci sınıfta ise inkılap tarihi dersi başlayacak. Felsefe dersi de 11. sınıfta haftada iki saat okutulurken, yeni öğretim yılında bu dersin 10. sınıftan başlatılması ve haftada 2 saat olması öngörüldü.
İmam Hatip Liseleri’ni daha da ayrıcalıklı kılmak, bu okullara daha çok öğrencinin gelmesini sağlamak için diğer okullarda olmayan yeni adımlar da atıldı. İmam hatiplerde fen, sosyal bilimler, sanat, spor programı/projesi de uygulanacak. Sanat programlarında öğrenciye ud, kemane, kanun gibi müzik aletleri dersleri verilecek. Spor programında ise öğrenci iki branş seçecek.
İmam hatip tanıtım broşürlerinde bu okulların mezunlarına ayrıcalık yapılacağı, en gözde okullar olacağı boşuna yazılmıyor.