Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan bugün Kazlıçeşme Göztepe arasını 100 dakikadan 15 dakikaya indiren Avrasya Tüneli'nden ilk geçişi yaptı. Tünel 20 Aralık'ta resmen açılacak.

İşte projeyle ilgili bilgiler...

Avrasya Tüneli'nden geçiş 5 dolar+KDV olacak.

Proje uzunluğu: 14,6 kilometre

Tünel kısmının boyu: 5,4 kilometre

TBM (Deniz altındaki kısım) tünel toplam boyu: 3,34 kilometre

En derin noktanın deniz yüzeyinden derinliği: 106 metre

Bu noktada tünel üstündeki örtü kalınlığı: 55 metre

Denizin en derin noktasında deniz tabanı derinliği: 62 metre

Bu noktada tünel üstündeki örtü kalınlığı: 26 metre


AVRASYA TÜNELİ AYRINTILARI


Avrasya tüneli ya da İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi, temeli 26 Şubat 2011 tarihinde atılan Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından Kazlıçeşme-Göztepe güzergahında bir karayolu tüneli ve bağlantı yolları ile birbirine bağlayacak olan tünel. Toplam güzergah tünel ve bağlantı yolları ile 14,6 kilometredir. Kazlıçeşme ile Göztepe arasında yoğun trafikte 100 dakikaya varan seyahat süresinin 15 dakikaya kadar indirilmesi hedefleniyor.

İstanbul Boğazı'nda üç köprü ve bir arabalı feribotla beraber alternatif bir karayolu geçişi sağlamak amacıyla, Marmaray'ın 1,8 kilometre kadar güneyinde inşa edilen proje mevcut üç köprünün ve arabalı feribotun trafik yüklerini paylaşarak İstanbul'a daha dengeli bir şehiriçi ulaşımı kazandıracak. İstanbul'da Marmaray tüp geçidinden sonra ikinci tüp geçididir.

Avrasya Tüneli Projesi, İstanbul Boğazı'nın deniz tabanının altında, İstanbul'un Avrupa ile Asya yakasındaki sahilleri arasında kalan 5,4 kilometre uzunluğunda karayolu tüneli ile toplam 9,2 kilometre uzunluğundaki mevcut yolların tünele girişlerini sağlamak üzere genişletilmesinden oluşacak. Yol güzergahı toplam 14,6 kilometre olacak. Proje Türk şirketi Yapı Merkezi ve Kore şirketi SK konsorsiyumu tarafından anahtar teslim olarak inşa edilmekte.

Projenin Avrupa yakası yaklaşım yolu başlıklı birinci bölümü, Kazlıçeşme'den Cankurtaran sahiline, Kennedy Caddesi boyunca 5,4 kilometre uzunluğunda 6 şeritten 8 şeride yol genişletme ve bağlantı yollarının iyileştirmesi çalışmalarını kapsıyor. Deniz tabanının en yakın noktada 27 metre altından geçecek toplam 5,4 kilometrelik bölümde ise Tünel Açma Makinesi teknolojisinden yararlanılacak. TBM ile geçilecek uzunluk 3,4 kilometre ve TBM kazı çapı 13,7 metre olacak. Projenin Asya yakası yaklaşım yolu başlıklı bölümü ise D-100 karayolu, mevcut Eyüp Aksoy Köprülü Kavşağı'ndan Göztepe Kavşağı'na kadar olan 3,8 kilometrelik yolu kapsıyor. Burada yol 8 şeride çıkarılacak ve bağlantı yolları iyileştirilecek.

Projenin, yaklaşık 1 milyar 245 milyon dolarlık bir yatırımla 55 ayda tamamlanması öngörülüyor. Tünel trafiği otomobil ve minibüsler ile sınırlandırılacak olup ağır taşıt, motorsiklet ve yayaların geçişine kapalı olacaktır.


AVRASYA TÜNELİ ÖZELLİKLERİ


Projede sadece bu proje için özel dizayn edilmiş tünel açma makinası kullanılmıştır. Bu makine 11 barlık basıncı ile dünyada ikinci sıradadır. Projede kazılan 13,7 metre çapındaki tünel dünyada en geniş kazılmış 6. tüneldir.

Tünelde internet, telefon bağlantısı ve her türlü elektro mekanik sistem bulunacak. Yani tünelden geçerken telefonla iletişim kesilmeyecek. Tüm güvenlik önlemleriyle birlikte deprem güvenliği de ön planda tutulan ve richter ölçeğine göre 9 şiddetindeki sarsıntılara dayanıklı olarak tasarlanan tünel, olası tsunami dalgalarından etkilenmeyecek.