Reklamsız Sözcü

İBB açıkladı, İstanbul’da trafik yoğunluğu düşmüş!

İstanbul'da trafik yoğunluğu son 3 yılda düştü! İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin araştırmasına göre mega kentte yıllardır çözülemeyen sorun da çözülmeye başlamış gözüküyor. Oysa hayatını İstanbul'da bir yerden bir yere ulaşmaya çalışmakla geçiren vatandaşların karşılaştığı durum bambaşka. İstanbul'un trafik sorunu bitmiyor, vatandaşlar günde ortalama 3 saatini trafikte geçiriyor. En yoğun saatlerde trafik çoğu zaman durma noktasına gelirken, ana yollarda artan trafik kendini yoğun bir şekilde hissettiriyor.

android-time 12:34 15 Mayıs 2018
İBB açıkladı, İstanbul’da trafik yoğunluğu düşmüş!
İstanbul'da trafik yoğunluğu son 3 yılda düştü! İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin araştırmasına göre mega kentte yıllardır çözülemeyen sorun da çözülmeye başlamış gözüküyor. Oysa hayatını İstanbul'da bir yerden bir yere ulaşmaya çalışmakla geçiren vatandaşların karşılaştığı durum bambaşka. İstanbul'un trafik sorunu bitmiyor, vatandaşlar günde ortalama 3 saatini trafikte geçiriyor. En yoğun saatlerde trafik çoğu zaman durma noktasına gelirken, ana yollarda artan trafik kendini yoğun bir şekilde hissettiriyor.

KÖPRÜLERDE DÜŞÜŞ KISTAS MI

İBB verilerine göre; İstanbul’da son 3 yılda trafik indeksi değerlerinde yüzde 17 oranında düşüş gözlemlendi.  2015 yılında sabah zirve saatlerde yüzde 35 seviyelerinde olan trafik indeksi, 2018 yılında yüzde 31’e, akşam zirve saatlerde ise yüzde 58’den yüzde 48’e geriledi. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden geçen günlük ortalama araç sayısında, 2017 yılında bir önceki yıla kıyasla yaklaşık yüzde 12’lik azalma olduğu tespit edildi.  Ağır tonajlı araçların Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü kullanmasıyla 2017 yılında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçen toplam araç sayısında bir önceki yıla oranla yaklaşık yüzde 12 azalma görüldü.

İLGİLİ HABERİstanbul'un trafik çilesi... Ömrümüz yollarda geçiyor...İstanbul'un trafik çilesi... Ömrümüz yollarda geçiyor...

İBB tarafından araştırmaya göre 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü güzergâhlarındaki trafik akışının hızlandığı öne sürüldü. Oysa kimi zaman köprü üzerinde trafik durma noktasına geliyor. Akşam saatlerinde D-100 Karayolu´nda yaklaşık yüzde 41, TEM Otoyolu´nda ise yaklaşık yüzde 32 oranında seyahat süreleri kısaldığı iddia edildi.

 

İBB Ulaşım Daire Başkanlığı tarafından 2015-2018 yılları arasındaki trafik yoğunluk değişimleri ve ulaşım projelerinin İstanbul trafiğine etkileri araştırıldı. Kent genelindeki trafik ölçüm sensörleri kullanılarak yapılan çalışmanın sonuçlarına göre, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü güzergâhlarında, Atatürk Havalimanı-D-100 Kozyatağı ve TEM Mahmutbey-TEM Kozyatağı arasındaki trafik verileri ele alındı. Trafiğin akıcı seyrettiği 10.00-15.00 saatleri ile sabah-akşam en yoğun saatler, çift yönlü olarak karşılaştırılarak incelendi. Arıştırmanın yapıldığı saatlerin trafiğin en rahat saatlleri olması gözden kaçmadı.

İKİ KÖPRÜDE AKIŞ VAR

Araştırma sonuçlarında, İstanbul trafiğinin omurgasını oluşturan D-100 Karayolu ve TEM Otoyolu´nda seyahat sürelerinin kısaldığı görüldü. Ayrıca Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü´nün, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü güzergâhlarındaki trafik akışını hızlandırdığı, seyahat sürelerini kısalttığı belirtildi. Akşam saatlerinde D-100 Karayolu´nda yaklaşık yüzde 41 oranında, TEM Otoyolu´nda ise yaklaşık yüzde 32 oranında seyahat sürelerinin kısaldığı ifade edildi.

AĞIR TONAJLI ARAÇLARA ZORUNLU İSTİKAMET

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, İstanbul’da  2017 yılında bir önceki yıla göre trafiğe kaydedilen araç sayısı 216 bin 376 artarak 4 milyonu geçti. İBB’nin araştırmasının sonuçlarına göre; Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 2016´da hizmete girdikten sonra, trafik yoğunluğunun zirve yaptığı saatlerde sürücülerin ortalama seyahat sürelerinde yüzde 41´e varan oranlarda kazanç sağladıkları ve hedeflerine daha kısa sürelerde ulaştıkları görüldü.

MAHMUTBEY GÜZERGÂHI RAHATLADI MI

Araştırmaya göre, D-100 Karayolu Kozyatağı-Havalimanı güzergâhında, 2015 yılında akşam saatlerinde yaklaşık 2 saati bulan yolculuk süreleri, her geçen yıl azalarak, 2018 yılı ilk çeyreğinde 2015 yılına kıyasla 49 dakika kısaldı. 2015 yılında sabah zirve saatlerde yüzde 35 seviyelerinde olan trafik indeksi, 2018 yılında yüzde 31´e, akşam zirve saatlerde ise yüzde 58´den yüzde 48´e geriledi. 2015-2018 yılları arasında kent trafiğinde özellikle akşam saatlerindeki belirgin iyileşme, trafik indeks değerlerinde de gözlemlendi. haftanın ilk iş günü olan pazartesi sabah saatlerinde ve cuma günleri akşam saatlerinde trafik yoğunluğunun en yüksek olduğu, pazar günlerinde ise en düşük düzeyde seyrettiği görüldü. Öte yandan 2015 yılında pazartesi sabah zirve saatlerde yüzde 51 seviyesinde olan trafik indeksi 2018 yılında yüzde 41´e; cuma akşam zirve saatlerde ise yüzde 68 seviyesinden yüzde 56´ya geriledi.

Araştırmaya göre, araçların Avrasya Tüneli´ni kullanmaya başlamasıyla, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü´nden geçen günlük ortalama araç sayısında, 2017 yılında bir önceki yıla kıyasla yaklaşık yüzde 12´lik azalma olduğu tespit edildi. Ağır tonajlı araçların Yavuz Sultan Selim Köprüsü´nü kullanmasıyla 2017 yılında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü´nden geçen toplam araç sayısında bir önceki yıla oranla yaklaşık yüzde 12 azalma görüldü.

2017 yılında, bir önceki yıla kıyasla İstanbul´da trafiğe kayıtlı araç sayısında yüzde 5 oranında artış görülmesine rağmen, kıtalararası geçiş yapan araç sayılarında yüzde 3´lük bir azalma tespit edildi. Bu sayede, D-100 Karayolu ve TEM Otoyolu´nda trafikteki bekleme süreleri azaldı.

İHA

6662’ye SOZCU yaz gönder, reklamsız sözcü plus’a anında abone ol. (Türkiye'den)

Son güncelleme: android-time 12:5015.05.2018
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more